به نظر می‌رسد شیائومی بخشی از اطلاعات خصوصی کاربران را ثبت می‌کند

xiaomi

بنا به گزارشاتی از فوربز، شیائومی داده‌های کاربران هنگام وبگردی و در حتی باز کردن پوشه‌ها و سوایپ‌ها را ثبت کرده و به سرورهایش منتقل می‌کند.

شیائومی چند سالی است که به لطف قیمت مناسب محصولاتش نسبت به عملکردشان، به خوبی جای خود را در بین مردم تمام سراسر دنیا باز کرده است. امروزه شاهدیم که گوشی‌های شیائومی و زیربرند محبوب و اقتصادی آن، در ایران هم طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که شیائومی دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر جهان است. حالا به نظر می‌رسد کاربران این گوشی‌های شیائومی در خصوص حریم خصوصی دچار مشکل جدی باشند.

بنا به گزارش اخیر فوربز، به نظر می‌رسد که گوشی‌های شیائومی داده‌های خصوصی کاربران را ذخیره می‌کند. گویا این اطلاعات خصوصی به سرورهای علی بابا می‌رسد و این سرورها توسط شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع ماجرا اینجاست که مرورگر پیش فرض شیائومی، تمام وب سایت‌هایی که کاربر از آن‌ها بازدید کرده است را ثبت می‌کند. حتی گفته می‌شود که اگر کاربر از موتورهای جستجو مبتنی بر حریم خصوصی هم استفاده کند، باز هم داده‌های کاربر ذخیره می‌شود. عجیب اینجاست که حتی داده‌هایی همچون پوشه‌هایی که کاربر باز کرده است و صفحاتی که سوایپ شده‌اند هم ثبت شده و در اختیار شیائومی قرار می‌گیرد. گویا سرورهایی که شیائومی داده‌های کاربران را به آن منتقل می‌کند، در سنگاپور و روسیه قرار گرفته‌اند.

همه این مسائل در حالی است که شیائومی مشکل مربوط به حریم خصوصی را نپذیرفته است و مدعی شده است که تمام داده‌ها در هنگام انتقال، رمزگذاری می‌شود و امکان دسترسی به این داده‌ها وجود ندارد. اما باید بدانید که رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری base64 را می‌توان در کمتر از چند ثانیه رمزگشایی کرد.

پیشنهاد فیسیت: راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های شیائومی 2020

شیائومی در پاسخ به این گزارش، توضیح داده است که این شرکت به مسئله حریم خصوصی و امنیت اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و از قوانین و مقررات مربوط به حریم خصوصی تبعیت می‌کند. سخنگوی شیائومی همچنین توضیح داده است که اگرچه اطلاعات مربوط به مرورگرها جمع آوری می‌شود اما این اطلاعات ناشناس هستند و هویت کاربران در آن‌ها وجود ندارد. با این حال سخنگوی شیائومی مدعی شده است که در حالت فعال بودن حالت خصوصی مرورگر، داده‌های وبگردی کاربران ثبت نمی‌شود.

جالب اینجاست که دو محقق امنیتی در دو آزمایش جداگانه، متوجه شده‌اند که حتی در حالت عادی هم داده‌های کاربران به سرورهای گفته شده منتقل می‌شود. گویا فوربز این اطلاعات را برای شیائومی ارسال کرده است اما باز هم شیائومی مدعی است که این طور نیست.

در نهایت فوربز با تحقیقاتی که انجام داده است متوجه شده است که شیائومی برای درک بهتر رفتار کاربرانش، از سرویس‌های شرکت Sensors Analytics بهره می‌برد که در زمینه تجزیه و تحلیل رفتاری کاربران فعالیت دارد. و البته شیائومی هم ارتباط خود با این شرکت را تایید کرده است.

پیشنهاد فیسیت: بررسی ویدیویی و جعبه گشایی گوشی شیائومی Mi 10؛ پرچمدار 2020 شیائومی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر