زارع‌پور: سیم کارت گردشگری وجود خارجی ندارد/ سرعت اینترنت ۷۰، ۸۰ برابر می‌شود

zarepor.jpg

وزیر ارتباطات در یک گفت‌وگو با خبرنگاران، وجود سیم‌کارت گردشگری را رد کرده و همچنین تأکید کرده که اینترنت با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

عیسی زارع‌پور، در جلسه امروز هیئت دولت، در پاسخ به یک سؤال مطرح شده درباره سیم‌کارت گردشگری که در هفته‌های اخیر به یکی از مسائل مورد توجه در حوزه فناوری تبدیل شده است، پاسخ داد. پاسخ او منفی بود و او وجود سیم‌کارت گردشگری را تکذیب کرد.

همچنین زارع‌پور تأکید کرد که گردشگران خارجی مشکلی برای دسترسی به اینترنت در ایران ندارند و می‌توانند از قابلیت رومینگ استفاده کنند. او افزود:

"هر فردی که به ایران سفر می‌کند، اپراتورهای ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور دیگر در دنیا قرارداد رومینگ دارند و هر فرد می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند."


وزیر ارتباطات تأکید کرد که سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و تمامی خدمات ارتباطی از طریق رومینگ انجام می‌شود. او همچنین اعلام کرد که برنامه‌های جدیدی برای افزایش سرعت اینترنت در دست اجراست و تا پایان سال گلستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

وی از توسعه فیبر نوری به عنوان راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت در ایران یاد کرد و گفت:

"میانگین سرعت اینترنت ثابت در حال حاضر ۱۲ مگابیت بر ثانیه است. با افزایش سرعت اینترنت به حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت اینترنت ۷۰ تا ۸۰ برابر خواهد شد."

زارع‌پور اعلام کرد که برنامه‌های فضایی کشور نیز در حال اجرا هستند و تعدادی از رویدادها و پروژه‌های فضایی ایران به زودی معرفی خواهند شد. او به وجود یک کپسول زیستی در حوزه فضایی اشاره کرد و توضیح داد که این کپسول برای اعزام فضانوردان به فضا برای تحقیقات فضایی استفاده می‌شود.

وی افزود:

"این کپسول قابلیت حمل موجود زنده به فضا را دارد تا بتواند در مدار یا ایستگاه فضایی قرار بگیرد."

وزیر ارتباطات اظهار کرد که این کپسول در مرحله تست‌های اولیه قرار دارد و تست‌های زیرنظری آن در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر