جز کوردن، تحلیلگر معروف صنعت گیم در جدیدترین صحبتهای خود راجع به احتمال افزودن تبلیغات درونبرنامهای به بازیهای کنسولی و رایانههای شخصی صحبت کرده و طبق گفتههای او، شرکتهای بزرگ بازیسازی به دنبال افزودن این ویژگی به آثار خود هستند.
طبق صحبتهای کوردن، گیمر کنسولهایی مانند پلیاستیشن، ایکس باکس و نینتندو دیگر تمایلی به پرداخت هزینه و خریداری بازی ندارند؛ به جای آن، آثار رایگان با پرداختهای درونبرنامهای طرفداران زیادی پیدا کرده اما جامعه گسترده آن بازیها، نمیتواند هزینه توسعه و پشتیبانی را جبران کند.
او با اشاره به اخراجهای گسترده و تعدیل نیرو در شرکتهای بزرگ اعلام کرد که تعامل کاربران، درآمد مستقیم آنچنانی برای سازندگان ندارد و به همین دلیل، تیمهای بازیسازی به فکر استفاده از تبلیغات درون آثار خود هستند تا به این روش درآمدزایی خود را افزایش دهند.
مدل درآمدزایی از طریق تبلیغات درون بازی، سالها در آثار موبایلی استفاده شده و سازندگان نتایج خوبی از آن دریافت کردهاند اما انتقال این مدل به بازیهای کنسولی و PC، موضوعی بحثبرانگیز است. البته پیش از این نیز شرکتهای بزرگ صنعت گیم مانند EA به چنین رویکری اشاره کرده بودند اما این بار، تنها در حد ایده نیست و به عقیده تحلیلگران از سال 2025 شاهد تبلیغات گسترده در بازیها خواهیم بود.
اینسایدرهای نسبتا موثق، بازیهای Fortnite و Roblox را به عنوان نخستین گزینه برای اجرای آزمایشی این سیاست جدید در نظر گرفتهاند و به عقیده آنها، جامعه گسترده این دو اثر میتواند راهی برای کسب درآمد "بدون اجبار به خرید مستقیم" در نظر گرفته شود و سود خوبی را برای سازندگان رقم بزند.

هرچند اوضاع صنعت گیم بسیار نامساعد است و استفاده از تبلیغات میتواند کمک شایانی به سازندگان بکند اما همچنان شرکتهای زیادی مانند ولو مخالفت خود با چنین روشی را اعلام کردهاند. البته تعیین قیمت 80 دلاری برای بازیها، به ما ثابت کرد که هرچیزی امکان پذیر است و اگر شرکتی از تبلیغات در آثار خود استفاده کند، دیگر تیمهای بازیسازی سیاست او را دنبال میکنند.
نظر شما راجع به تبلیغات در بازیهای کامپیوتر و کنسولی چیست؟ آیا استفاده از این روش بهتر از فروش آیتمهای فراوان درونبرنامهای نیست؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر