در طول چند روز اخیر، اطلاعات بیشتری در رابطه با بازی لغو شده شرکت Blizzard و شرایطی که منجر به لغو شدن این پروژه شده است، به دست آمده. این بازی که با کمک Dan Hay (مدیر سابق بازی فارکرای)، به عنوان مدیر ارشد پروژه در دست توسعه بود، توسط فیل اسپنسر لغو شد.
به تازگی خبری مبنی بر اخراج 1900 نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد و لغو یک بازی معرفی نشده از این استودیو منتشر شد. با توجه به گزارش جدید از سایت Bloomberg، بازی لغو شده Blizzard با نام رمز اودیسه و در سبک بقا، حدود شش سال در دست توسعه قرار داشته است.
همانطور که توسط تیم سازنده اعلام شده بود، این پروژه در یک جهان کاملاً جدید قرار گرفته شده و برنامهریزیهای زیادی برای توسعه آن وجود داشت. Craig Amai، یکی از توسعهدهندگان قدیمی و با تجربه Blizzard که مدیر طراحی ماموریتهای اصلی بازی World of Warcraft را نیز به عهده داشت، در سال 2017 ایده بازی را اعلام کرد و تا زمان لغو آن، به عنوان کارگردان بازی خدمت کرد.
در طول سالهای توسعه، تیم ساخت بازی اودیسه به تدریج گسترش یافت اما در نهایت پروژه با چالشهای فنی مواجه شد. گزارشات نشان میدهند که در ابتدا، این بازی با استفاده از موتور Unreal Engine شرکت Epic در حال توسعه بود اما Blizzard به دلیل نقصهای فنی، آن را به موتور داخلی خود به نام Synapse منتقل کرد. به نظر میرسد موتور Synapse که قبلاً برای ساخت بازیهای موبایل استفاده شده بود، توانایی ایجاد نقشههای بزرگ با ظرفیت پشتیبانی از ۱۰۰ بازیکن به صورت همزمان را نداشت، به همین دلیل توسعه بازی با چالشهای فنی روبهرو شد و موتور بازیسازی توانایی اجرای خواستههای سازندگان را نداشت.
بعضی از توسعهدهندگان بازی اودیسه، امیدوار بودند که پس از واگذاری Activision Blizzard به شرکت مایکروسافت، بتوانند به موتور Unreal Engine برگشته و همراه با استخدام نیروهای جدید، برای اتمام پروژه و عرضه بازی تا سال 2026 اقدام کنند اما در نهایت پروژه لغو شد؛ زیرا شرکت به این نتیجه رسید که موتور بازیسازی Synapse آماده عرضه یک عنوان کامل نیست و بازگشت به موتور آنریل انجین، میتواند طول توسعه بازی را بسیار طولانی کند.
سخنگوی Blizzard در این زمینه اعلام کرده است: "تصمیمگیری در رابطه با لغو این پروژه، بسیار سخت بود اما آزمایش و ریسکپذیری، بخشی از استودیو ما و فرآیند ساخت یک بازی است. ایدههای موجود در این بازی نیز، به گونهای وارد بازیهای دیگر میشوند یا گاهی به بازیهای جدید تبدیل میشوند. شروع یک پروژه کاملاً جدید در صنعت بازیسازی، یکی از سختترین بخش کار ما محسوب میشود بنابراین از تمام افراد با استعدادی که این پروژه را پشتیبانی کردند، سپاسگزاریم."
آیا تعدیل نیرو و لغو بازی، به پیشرفت ایکس باکس و بلیزارد کمک خواهد کرد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: gamesradar.com
ثبت نظر