بودجه ساخت بازی Concord، هفت برابر Ghost of Tsushima بوده است!

ghost of tsushima

طبق گزارشات، بودجه ساخت بازی شکست‌خورده Concord ، حدود 400 میلیون دلار برآورد شده است؛ در حالی که بودجه بازی بسیار محبوب Ghost of Tsushima، تنها 60 میلیون دلار بوده است. این اختلاف چشمگیر، تفاوت مدیریت و عملکرد استودیوها را نشان می‌دهد.

در روزهای گذشته، گزارشی منتشر و اعلام شد که بودجه بازی Concord، حدود 400 میلیون بوده است اما به دلیل استقبال پایین گیمرها، تنها دو هفته پس از انتشار رسمی، سرورهای آن خاموش و آیکون بازی از کنسول پلی‌استیشن 5 بازیکنان حذف شد. این در حالی است که یکی از موفق‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن و سونی به نام Ghost of Tsushima، تنها با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده است.

بازی Ghost of Tsushima در سبک اکشن ماجراجویی با الهام از ژاپن فئودال، توانست حدود ۱۰ میلیون نسخه در کنسول پلی‌استیشن فروش داشته باشد. همچنین، این بازی پس از چهار سال برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد و با وجود مشکلاتی همچون نیاز به اتصال حساب PSN برای تجربه بخش چندنفره بازی به نام Legends و همچنین استفاده از قابلیت  PlayStation Overlay، با برخی نظرهای منفی روبرو شد و از لیست 10 بازی پرفروش استیم سقوط کرد اما با این وجود، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پورت‌های سونی شد.

در مقابل، Concord با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری به عنوان یک بازی لایوسرویس معرفی شد اما تنها دو هفته پس از عرضه، به علت عملکرد ضعیف، به صورت کامل از دسترس خارج شد. این بازی نتوانست جایگاه خود در میان بازیکنان را پیدا کند و به یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شد.

Game-Page-Featured_Concord-Inits
-

این شکست نشان می‌دهد که حتی بودجه‌های عظیم هم تضمینی برای موفقیت بازی‌ها نیست. البته به صورت مخفیانه، چندین آپدیت مختلف برای این بازی منتشر شده که احتمال انتشار دوباره بازی را بسیار بالا می‌برد. این خبر به صورت رسمی تایید نشده است اما با وجود سرمایه‌گذاری بالا برای ساخت بازی، احتمال احیای آن بسیار بالا است.

تفاوت در هزینه ساخت و موفقیت Ghost of Tsushima و Concord، نشان‌دهنده این است که افزایش بیش از حد بودجه و تمرکز بر جنبه‌های اقتصادی به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. بازی‌هایی با بودجه‌های کمتر نیز می‌توانند موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کنند و سونی باید توجه بیشتری به نیازهای مخاطبین خود داشته باشد.

این مقایسه نشان می‌دهد که داستان خوب و گیم‌پلی مناسب، حتی با بودجه‌های پایین، می‌تواند موفقیت بسیار بزرگ‌تری برای شرکت‌های سازنده رقم بزند و کمپانی‌های بازی‌سازی به جای تمرکز بر کسب درآمد بیشتر، باید تمرکز خود را بر روی نیازهای بازیکنان قرار دهند.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: tech4gamers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر