ریمیک سه‌گانه Crash Bandicoot به فروش 20 میلیون نسخه رسید؛ سرنوشت تلخ سازنده آن

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

مجموعه بازسازی‌شده Crash Bandicoot N. Sane Trilogy با فروش فوق‌العاده‌ی 20 میلیون نسخه، به پرفروش‌ترین بازی این سری تبدیل شد اما موفقیت این بازی، سودی برای استودیوی سازنده‌ی آن یعنی Vicarious Visions، نداشت.

این استودیو که وظیفه‌ی بازسازی سه نسخه‌ی اصلی بازی را برعهده داشت، سابقه‌ی درخشانی در ساخت و بهینه‌سازی بازی‌ها برای پلتفرم‌های مختلف دارد. از جمله کارهای موفق آن‌ها می‌توان به عناوین بزرگی مانند Tony Hawk’s Pro Skater و Destiny 2 اشاره کرد.

اما علی‌رغم موفقیت‌های پیاپی Vicarious Visions، شرکت مادر آن‌ها، Activision Blizzard با تصمیمی عجیب، نام این استودیو را به Blizzard Albany تغییر داد و آن‌ها را به عنوان تیم پشتیبان مجموعه‌ی Diablo به کار گرفت.

این تصمیم به چند دلیل اشتباه است. اولا، Vicarious Visionsهمواره در طول فعالیت خود، مهارت بالایی در تطبیق دادن بازی‌ها با پلتفرم‌های جدید نشان داده بود. دوما، موفقیت‌های اخیر آن‌ها مانند بازسازی کرش باندیکوت و Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2، نشان‌دهنده‌ی توانایی این استودیو در ساخت بازی‌های AAA باکیفیت و پرفروش بود.

crash-bandicoot-n_-sane-trilogy
-

به نظر می‌رسد دغدغه‌ی اصلی Activision Blizzard، ساخت بازی‌هایی با قابلیت کسب درآمد دائمی است. عناوینی مانند Call of Duty و World of Warcraft، با مدل‌های اشتراکی و پرداخت‌های درون‌بازی، سودآوری مداومی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند.

پیش از این، شایعاتی راجع به تعطیلی استودیوی سازنده بازی اصلی کرش به نام Toys for Bob منتشر شده بود اما آنها اعلام کردند که به جای تعطیلی، تبدیل به یک استودیو مستقل خواهند شد. در پیامی که در وب‌سایت رسمی Toys for Bob منتشر شد، استودیو تایید کرده است که اکنون تبدیل به یک تیم مستقل شده‌اند و دیگر تحت مالکیت اکتیویژن یا مایکروسافت نیستند.

بازی‌هایی مانند کرش باندیکوت و Tony Hawk، با یک‌بار خرید قابل تجربه هستند و قابلیت سودآوری دائمی ندارند. همین موضوع، باعث می‌شود تا Activision Blizzard علیرغم موفقیت‌های تجاری، Vicarious Visions را به عنوان یک استودیوی درجه دو برای ساخت بازی‌های بزرگ‌تر در نظر بگیرد.

فروش فوق‌العاده‌ی 20 میلیون نسخه‌ای کرش باندیکوت، نشان از پتانسیل بالای Vicarious Visions دارد اما تمرکز افراطی Activision Blizzard بر سودآوری دائمی، باعث می‌شود تا استعدادهای درخشان این تیم، نادیده گرفته شود.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر