سارا باند، رئیس ایکسباکس، در مصاحبهای با بلومبرگ خبر از راهاندازی احتمالی فروشگاه بازیهای موبایل ایکسباکس در ماه جولای داد.
این فروشگاه در ابتدا به عناوین فرستپارتی مایکروسافت اختصاص خواهد داشت و بعداً به روی ناشران شخص ثالث نیز باز میشود. نکته قابل توجه این است که این فروشگاه به جای استفاده از اپلیکیشن، به صورت یک وبسایت جامع راهاندازی خواهد شد.
چرا وبسایت؟
باند در توضیح این موضوع میگوید که هدف از راهاندازی فروشگاه بر روی وب، دسترسی آسان و بدون محدودیت برای همه کاربران در همه دستگاهها و کشورها است. او معتقد است که در حال حاضر هیچ فروشگاه یا پلتفرم بازی وجود ندارد که به طور کامل این ویژگی را ارائه دهد و کاربران مجبورند در اکوسیستمهای جداگانه فعالیت کنند.
راهاندازی یک فروشگاه مبتنی بر وب برای گوشیهای هوشمند کار آسانی نیست و باید دید که مایکروسافت چگونه میخواهد این پلتفرم را به جایگزینی برای فروشگاههای فعلی مانند گوگلپلی و اپاستور تبدیل کند. با این حال، همانطور که باند اشاره میکند، این پتانسیل را دارد که فراتر از وب عمل کند و به رقیبی جدی برای اپل و گوگل تبدیل شود.
حرکتی در راستای استراتژی جدید مایکروسافت
راهاندازی این فروشگاه در راستای استراتژی جدید مایکروسافت برای ایجاد یک پلتفرم بازی فراگیر است. این شرکت در سال 2022 ایده "فروشگاه نسل بعدی" را مطرح کرد و یک ماه بعد، خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کرد. به نظر میرسد مایکروسافت با اتکا به قدرت این شرکتها و با استفاده از پلتفرم جدید خود، قصد دارد سهم قابل توجهی از بازار بازیهای موبایلی را به خود اختصاص دهد.
شما چه نظری درباره راهاندازی فروشگاه بازیهای موبایل ایکسباکس بر روی وب دارید؟ آیا این فروشگاه میتواند به موفقیت برسد و رقیبی جدی برای غولهای کنونی این بازار باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: vgchartz.com
ثبت نظر