کپکام به صورت رسمی اعلام کرده است که بازی جدید Monster Hunter: Wilds بر روی کنسولهای نسل فعلی، به صورت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و تنها دارندگان کامپیوتر و پلیاستیشن 5 پرو میتوانند بازی را با نرخ فریم بالاتر تجربه کنند.
شرکت کپکام جدیدترین نسخه از سری بازیهای مانستر هانتر را با نام Monster Hunter: Wilds معرفی کرده و عده زیادی از طرفداران در انتظار تجربه آن هستند اما طبق آخرین اخبار، این بازی بر روی کنسولهای پایه PS5 و Xbox Series X و S، تنها به صورت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد اما دارندگان PS5 Pro و رایانههای شخصی، میتوانند بازی را با فریم بالاتر و به صورت متغیر اجرا کنند.
موضوع نرخ فریم همواره یکی از مسائل مورد بحث بین گیمرها بوده است. دیگر بازیهای بزرگ و موردانتظار مانند Avowed نیز با نرخ 30 فریم بر ثانیه منتشر خواهد شد که این موضوع، باعث شده تا عده زیادی از بازیکنان به قدرت کنسولهای نسل 9 انتقاد کنند.
یویا توکودا (Yuya Tokuda)، کارگردان این بازی، در مصاحبهای اعلام کرد که هدف او استفاده از حداکثر توان سختافزار کنسولها برای خلق دنیای زنده و پویاتر است. با این حال، به نظر میرسد که محدودیتهای سختافزاری مانع از اجرای بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه شدهاند.
با توجه به بازیهای قبلی کپکام مانند Dragon's Dogma 2، احتمال دارد که پس از عرضه بازی، شاهد انتشار یک بهروزرسانی برای بهبود محدودیتهای مربوط به نرخ فریم باشیم اما هنوز مشخص نیست که این بهروزرسانی چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت و آیا اصلاً چنین برنامهای وجود دارد یا خیر.
عدم امکان اجرای Monster Hunter: Wilds با نرخ 60 فریم بر ثانیه، مخصوصاً بر روی کنسولهای قدرتمندی مانند PS5 Pro، ممکن است برای بسیاری از گیمرها ناامیدکننده باشد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که کپکام چه تغییراتی در نسخههای آینده این بازی اعمال خواهد کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: thegamer.com
ثبت نظر