کیچیرو تویاما، خالق بازی ترسناک و محبوب سایلنت هیل، پس از مدتها با بازی جدیدی به نام اسلیترهد به دنیای وحشت بازمیگردد اما به گفته تویاما، ممکن است این بازی، آخرین عنوان ساخته شده او باشد.
استودیوی تازهتأسیس تویاما با نام Bokeh Game Studio، این بازی را در آبان ماه سال جاری منتشر خواهد کرد. بازی اسلیترهد برای تویاما که پس از جدایی از سونی استودیوی خود را راهاندازی کرده، بازگشتی به دنیای بازیهای ترسناک به شمار میرود.
با این حال، کیچیرو تویاما در دهه پنجاه زندگی خود قرار دارد و از دهه ۱۹۹۰ میلادی مشغول ساخت، نویسندگی و کارگردانی بازی بوده است. در نهایت، ممکن است تویاما دیگر نتواند بازیهای ویدیویی بسازد اما اگر این اتفاق زودتر از موعد بیفتد، تویاما که بازی اسلیترهد او برای انتشار در تاریخ 18 آبان ماه برنامهریزی شده است، از این بابت «ناراضی» نخواهد بود.
در کنار تمرکز تویاما بر موفقیت بازی اسلیترهد و توانایی استودیوی جدیدش برای انتشار عناوین بیشتر، او دغدغهی فراوانی هم برای آیندهی توسعهی بازی دارد. او قصد دارد تا صنعت بازی را با خیالی آسوده به دست نسل بعدی بسپارد. البته این حرف به معنای توقف ساخت بازی توسط او نیست، اما به نظر میرسد اولویتهایش به سمتی مثبت تغییر جهت دادهاند.
تویاما در مصاحبهای اختصاصی با Games Radar تأیید کرد که اگر اسلیترهد آخرین بازی او باشد، «ناراضی» نخواهد بود. او گفت: "با نزدیک شدن به اواسط دهه ۵۰ زندگیام، حتی اگر این آخرین بازیای باشد که میسازم، احساس نارضایتی نمیکنم." سپس دربارهی تفکر خود در مورد آینده توضیح داد:
"من این استودیو را تأسیس کردم و در حال حاضر افراد جدید زیادی، به ویژه افراد جوانتر، به تیم ما اضافه میشوند. بیشتر نگران این هستم که چه چیزی میتوانم برای آنها به جا بگذارم. بدیهی است که نمیگویم این آخرین بازی من است. اما فکر میکنم آخرین مأموریت من این است که راهی برای این سازندگان جوانتر باز کنم تا روی پروژههای مورد علاقه خود کار کنند."
طبق گفته او، بازی بعدی استودیوی Bokeh شاید اثر کیچیرو تویاما نباشد، اما او بیش از پیش مایل به حمایت از نسل جدید بازیسازان با هر علاقهای که دارند، خواهد بود. تویاما پیش از تأسیس استودیوی خود، برای شرکتهای مختلفی کار کرده و تجربیات ارزشمندی اندوخته است. او علاوه بر شهرت در زمینهی بازیهای ترسناک با سایلنت هیل، در ساخت بازی Gravity Rush نیز نقش داشته که اثری کاملاً متفاوت با ژانر وحشت به شمار میرود. به بیان دیگر، او میتواند به سازندگان در پیدا کردن چشماندازشان کمک کند و تجربهی کار در ژانرهای مختلف بازی را دارد.
اگر چنین باشد، بدون شک آیندهی توسعهی بازیهای ویدیویی در دستان خوبی قرار دارد و این به لطف فداکاری سازندگانی مانند کیچیرو تویاما است.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: thegamer.com
ثبت نظر