استراتژی عجیب استودیو سازنده Palworld برای توسعه بازی

palworld.jpg

تولید یک بازی می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد، بنابراین تعیین بودجه و پیروی از آن اهمیت بالایی دارد تا از افزایش هزینه و ورشکستگی تیم سازنده جلوگیری کند. هرچند که بسیاری از سازندگان به این ترتیب عمل می‌کنند اما توسعه‌دهنده بازی Palworld، به تازگی اعلام کرده است که به یک رویکرد جدید برای توسعه بازی‌ Palworld پرداخته و به جای تعیین بودجه، تا آخرین دارایی شرکت را صرف ساخت و توسعه بازی کرده است.

این اطلاعات به تازگی از طریق یک پست در سایت Note.com به دست آمده که تمام مشکلات استودیو سازنده در هنگام ساخت و توسعه بازی را منتشر کرده است. در این پست توضیح داده شده است که هزینه نهایی تولید Palworld، حدود یک میلیارد ین (6.75 میلیون دلار) بوده است. این عدد ممکن است در برابر هزینه تولید بازی‌ شرکت‌های بزرگ مانند PlayStation و Xbox بسیار کم و ناچیز به نظر برسد اما برای یک استودیوی مستقل نسبتاً ناشناخته، مبلغ بسیار بالایی محسوب می‌شود.

تاکورو میزوبه، مدیرعامل Pocketpair، در مصاحبه اخیر خود گفته است که هدف آن‌ها در طول توسعه بازی، ساخت یک عنوان، بدون نگرانی راجع به هزینه بوده است و به جای تعیین بودجه مانند دیگر استودیوها، تصمیم گرفتند تا از حداکثر بودجه استودیو برای ساخت عنوان Palworld استفاده کنند. برنامه آن‌ها پس از اتمام بودجه شرکت، درخواست وام یا انتشار آنچه آماده شده، بود.

palworld gameplay.jpg
-

میزوبه همچنین اظهار می‌کند که از میزان هزینه صرف شده برای این بازی اطلاع دقیقی ندارد، چراکه آنقدر به آن توجه خاصی نداشته اما حدود یک میلیارد ین را به عنوان هزینه تقریبی تعیین کرده است که استودیو Pocketpair، این مقدار را از درآمدهای بازی قبلی خود یعنی Craftopia به دست آورده و سرمایه‌گذاری کرده بود.

انجام چنین ریسکی برای یک توسعه‌دهنده مستقل، به خصوص برای یک استودیو که هرگز به فکر وایرال شدن و محبوبیت این چنینی را نداشت، امر بسیار جسورانه‌ای است. در ابتدا، تیم Pocketpair قصد داشت که توسعه را آغاز کرده و سپس بازی را در یک سال همراه با یک تیم کوچک چهار نفره، توسعه و منتشر کند و هرگز علاقه به ایجاد یک عنوان بزرگ را نداشت.

چندین به‌روزرسانی برای اصلاح مشکلات و تعداد هیولاها نیز اعمال شد. در ابتدا، بازی Palworld تنها 25 هیولا داشته است اما پس از انتشار تریلر بازی، استقبال بیش از اندازه طرفداران باعث شد که تیم Pocketpair به فکر گسترش امکانات بازی باشد و براساس گفته‌های میزوبه، در طول زمان توسعه بازی بیش از 40 نفر استخدام شده‌اند تا در بهبود این بازی به استودیو سازنده کمک کنند. پس از تلاش‌های بالا و موفقیت بسیار چشم‌گیر بازی Palworld، می‌توان گفت که استودیو سازنده دیگر با مشکلات مالی رو به رو نیست و با فروش بالای این عنوان، سود خوبی را کسب کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر