تعداد بازیکنان همزمان هل دایورز 2 در پلی‌استیشن 5 و کامپیوتر، بیش از 750 هزار نفر است

helldivers-2

استودیو بازی‌سازی Arrowhead با دومین نسخه از بازی هل‌دایورز، داستان جالب‌ترین موفقیت سال را رقم زد. این بازی پس از گذشت چندین سال توسعه، به فروشی بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها دست یافت و مورد استقبال گسترده منتقدان و بازیکنان قرار گرفت.

چندی پیش، آمار فروش بازی هل‌دایورز ۲ منتشر و اعلام شد که این عنوان به فروش بیش از ۱۲ میلیون نسخه دست یافته و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تاریخ پلی‌استیشن در استیم شده است. یوهان پیلستدت، مدیر استودیو Arrowhead و کارگردان هل‌دایورز ۲، طی سخنرانی‌ای در کنفرانس بازی‌های نوردیک، جزئیات بیشتری را درباره توسعه و موفقیت این عنوان به اشتراک گذاشت.

آقای پیلستدت در این سخنرانی فاش کرد که هل‌دایورز ۲ در اوج خود، به بیش از ۷۵۰ هزار بازیکن همزمان روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و کامپیوتر دست پیدا کرده است. با توجه به اینکه می‌دانیم اوج بازیکنان همزمان این بازی شوتر co-op در استیم بیش از ۴۵۸ هزار نفر بوده، می‌توان نتیجه گرفت که در زمان رسیدن به این تعداد، دست‌کم ۳۰۰ هزار بازیکن همزمان نیز روی کنسول پلی‌استیشن ۵ مشغول تجربه بازی بوده‌اند.

همچنین پیلستدت تایید کرد که ساخت هل‌دایورز ۲ نزدیک به ۸ سال به طول انجامیده است. به گفته او، توسعه بازی دقیقا ۷ سال، ۱۱ ماه و ۲۶ روز زمان برده که بیش از دو برابر زمان پیش‌بینی‌شده اولیه استودیو Arrowhead بوده است. در واقع، در ابتدای توسعه بازی در سال ۲۰۱۶، استودیو تصور می‌کرد ساخت آن تنها ۳ سال زمان خواهد برد.

طبیعتا طولانی‌تر شدن زمان توسعه با افزایش بودجه نیز همراه بوده است. سونی در طول ساخت بازی، بودجه هل‌دایورز ۲ را بیش از دو برابر کرد و استودیو Arrowhead را نیز گسترش داد. تعداد کارکنان این استودیو از ۳۰ نفر در ابتدای پروژه به ۱۰۰ نفر در زمان عرضه بازی رسید.

برای دریافت جزئیات بیشتر، می‌توانید سخنرانی کامل پیلستدت را مشاهده کنید. به تازگی اعلام شد که او از سمت مدیرعاملی Arrowhead کناره‌گیری کرده و به عنوان مدیر ارشد بخش خلاقیت به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شمس جورجیانی نیز به عنوان مدیرعامل جدید این استودیو انتخاب شده است.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: gamingbolt.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر