یکی از موفقیتآمیزترین بازیهای سال 2024، عنوان Black Myth: Wukongاست که توسط استودیوی چینی Game Science توسعه یافته و با شکست رکوردهای مختلف، تبدیل به یکی از بهترین بازیهای سال شد. موفقیت این بازی باعث شده تا تمرکز کشور چین بر روی توسعه بازی بیشتر شود و بودجه سنگینی را برای ورود به صنعت گیم اختصاص دهد.
این بازی اکشن-نقشآفرینی توانست توجه بسیاری از گیمرها و منتقدان را به خود جلب کند و نمره بالایی را از سوی آنها دریافت کند. بازی Black Myth: Wukong با استفاده از گرافیک بالا، گیمپلی عالی و تکیه بر افسانههای چینی، توانست موفقیت بالایی را در سراسر جهان کسب کند و تبدیل به یکی از بهترین بازیهای سال 2024 شود. این موفقیت باعث شده تا چین تمرکز بیشتری بر صنعت بازیسازی داشته باشد و از پتانسیلهای بزرگ این حوزه بهرهبرداری کند.
بر اساس گزارشهای جدید، چین در ماه آگوست سال 2024، ساخت بیش از 117 بازی ویدیویی را تایید کرده که این تعداد، بالاترین میزان در سال جاری محسوب میشود. این موضوع نشاندهنده رشد چشمگیر صنعت بازیسازی در این کشور است و میتواند به معنای موفقیتهای بیشتری در آینده باشد.
شرکتهای چینی تا به حال موفقیت بالایی در ساخت بازی نداشتهاند اما در سالهای اخیر با توسعه Black Myth: Wukong و بازی موبایلیGenshin Impact ، توانایی خود در ساخت بازیهای باکیفیت را نشان دادند. همین امر باعث شده تا کشور چین وارد حوزه بازیسازی شود و با سرمایهگذاری عظیم، سعی در پیداکردن جایگاهی در صنعت گیم داشته باشد.
این موفقیت نه تنها به این استودیو بلکه به کل صنعت بازیسازی چین انگیزه بیشتری داده است و نشان میدهد که توسعهدهندگان چینی میتوانند با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی به تولید بازیهای AAA بپردازند. این امر میتواند به تشویق سایر استودیوهای چینی برای ورود به بازارهای جهانی و ارائه آثار بزرگتر و موفقتر منجر شود.
علاوه بر چین، سایر کشورهای آسیایی نیز در حال پیشروی در صنعت بازیهای ویدیویی هستند. استودیوهای کره جنوبی با بازیهایی همچون Stellar Blade و Lies of P توانستهاند نام خود را در این صنعت مطرح کنند و به عنوان الگویی برای سایر توسعهدهندگان در سراسر جهان شناخته شوند. منطقه آسیا اکنون به عنوان یکی از پیشروان صنعت بازیهای ویدیویی شناخته میشود و موفقیتهای پی در پی آنها نشان میدهد که چگونه باید به توسعه بازیها پرداخت.
اگر چین به تایید و توسعه بازیهایی مشابه Black Myth: Wukongادامه دهد، میتوانیم انتظار داشته باشیم که این کشور به یکی از قطبهای اصلی صنعت بازیسازی تبدیل شود. نظر شما چیست؟ آیا کشور چین میتواند در این حوزه به موفقیت برسد؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر