شکایات طرفداران از یوبیسافت به دلیل خاموشی سرورهای بازی The Crew وارد مرحله جدیدی شده و وکلای این شرکت برای بار دیگر تاکید کردند که بازیکنان با خرید بازی، تنها مجوز استفاده از آن را دریافت میکنند و هرگز مالک واقعی بازی نخواهند شد.
در اوایل سال 2024، سرورهای بازی آنلاین The Crew برای همیشه خاموش شدند و دیگر امکان دسترسی بازیکنان به اثری که هزینه کامل آن را پرداخت کرده بودند، وجود نداشت. این موضوع باعث ایجاد یک پرونده حقوقی علیه یوبیسافت شد و بازیکنان با آغاز یک شکایت دستهجمعی، خواستار خسارات مالی شدند.
شاکیان ادعا کردند که یوبیسافت کاربران خود را گمراه کرده و با تبلیغات خود، تصور مالکیت دائمی بازیها را در ذهن کاربران ایجاد کرده است. آنها همچنین به کدهای فعالسازی با تاریخ انقضای سال 2099 و گیفتکارتهایی که در ایالت کالیفرنیا قانونا نباید منقضی شوند، استناد کردند.
اکنون اسناد رسمی از سوی وکلای یوبیسافت منتشر شده که در پاسخ به شکایات مدعی شدند شرکت یوبیسافت هرگز ادعا نکرده که کاربران مالکیت کامل و بیقید و شرط نسبت به بازی دارند و این پرونده صرفا نتیجه نارضایتی از توقف پشتیبانی بازی است. آنها همچنین گفتهاند که تمام اطلاعات لازم درباره امکان پایان بازی بر روی بستهبندی و شرایط خرید درج شده بوده و هیچ نقض قانونی رخ نداده است.

خرید لایسنس و دسترسی موقتی به بازی، برای شرکت یوبیسافت تازگی ندارد. همانطور که پیش از این توسط مدیر سرویسهای اشتراکی این شرکت اعلام شد، بازیکنان باید به عدم مالکیت یک اثر عادت کنند و به جای جمعآوری کلکسیونی از بازیها، اشتراک ماهانه یا سالانه را تهیه کنند و قابلیت تجربه تمام بازیها به صورت محدود را به دست آورند.
با توجه به دفاعیه یوبیسافت و مستندات قانونی، احتمالا این شکایت سرانجامی نخواهد شد اما صحبت راجع به آن باعث شد تا بار دیگر توجه گیمرها به یکی از مهمترین مشکلات دنیای بازیهای دیجیتال جلب شود: آیا ما واقعا صاحب بازیهای خریداری شده هستیم؟
نظر شما چیست؟ آیا شما حاضر به پرداخت هزینه کامل برای تجربه مدتدار یک اثر هستید؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: thegamer.com
ثبت نظر