به گفته یوبی‌سافت، بازیکنان باید به عدم مالکیت یک بازی عادت کنند!

uplayplus.jpg

بسیاری از بازیکنان به خرید نسخه‌های فیزیکی و دیجیتال یک بازی علاقه دارند اما مدیر سرویس اشتراک یوبی‌سافت (یوبی‌سافت پلاس) به تازگی اعلام کرده است که بازیکنان برای تجربه بازی، نیازی به خرید آن عنوان ندارند و تنها با پرداخت هزینه سرویس‌های اشتراکی، می‌توانند بسیاری از عناوین را تجربه کنند؛ بنابراین حس مالکیت یک بازی، باید در میان بازیکنان از بین برود.

مدیر سرویس اشتراک یوبی‌سافت پلاس در آخرین مصاحبه خود با سایت Gamesindustry.biz، در رابطه با برنامه‌های آینده سرویس صحبت کرده و اعلام کرد که بسیاری از گیمرها به نداشتن کلکسیون CD یا DVD عادت کردند و تغییر مشابه دیگری نیز باید اتفاق افتد و بازیکنان به عدم مالکیت بازی‌ها عادت کنند.

در ادامه توضیح داد که عدم مالکیت یک بازی، به معنی از دست دادن تمام پیشرفت‌های بازی نیست و تمام زحمت‌هایی که برای یک عنوان کشیده‌اید، حفظ خواهد شد و می‌توانند هر زمانی که خواستند با پرداخت اشتراک‌های ماهانه، به ادامه بازی خود بپردازید. او همچنین گفته است که دیدگاه بازیکنان برای مالکیت یک بازی را درک می‌کند اما زمان آن رسیده که بازیکنان قدم بعدی را بردارند و با پرداخت سرویس اشتراکی، در مواقع دلخواه خود به تجربه بازی بپردازند.

Ubisoft-Games-Cropped.jpg
-

مقام او در استودیو یوبی‌سافت، مدیر سرویس اشتراکی است بنابراین دیدگاه او در رابطه با سرویس‌های اشتراکی، آنچنان تعجب‌ آور نیست اما چند نکته منفی در رابطه با این گونه سرویس‌ها را نادیده گرفته است. به طور مثال، یکی از مشکلانی که سرویس‌های اشتراکی دارند، رفت و آمد بازی‌های مختلف است. همانطور که به تازگی بیان شد، بازی Grand Theft Auto 5 به زودی سرویس اشتراکی ایکس‌باکس را ترک خواهد کرد و تمام بازیکنان این سرویس، به زودی دسترسی خود به این بازی را از دست خواهند داد.

نکته دوم در این رابطه، حذف بازی‌ها از فروشگاه‌های مجازی، به دلایل مختلف مانند مشکلات لایسنس و... است؛ چراکه پس از مدتی به دلایل مختلف، امکان حذف آن‌ها از فروشگاه‌های مجازی دارد. همانطور که دو عنوان The Crew و نسخه اصلی Alan Wake دیگر در فروشگاه یوبی‌سافت قابل خرید نیستند. هرچند که آلن ویک به دلیل انتشار نسخه ریمستر، به این فروشگاه بازگشت اما بازی The Crew دیگر قابل خرید نیست و در تاریخ 31 مارچ 2024 (12 فروردین 1403) از لیست فروشگاه حذف خواهد شد؛ در حالی که دارندگان نسخه‌های فیزیکی این دو بازی، می‌توانند به تجربه این عناوین بپردازند.

با وجود نگرانی‌های فراوان، به نظر می‌رسد که سازندگان به دنبال تشویق بازیکنان به تهیه اشتراک هستند. نظر شما در این رابطه چیست؟ با توجه به افزایش قیمت بازی‌های اورجینال، مایل به خرید اشتراک سرویس‌های گیم هستید؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر