بودجه ساخت بازی‌های کال آف دیوتی چقدر است؟ پرهزینه‌ترین فرنچایز!

Call of Duty Black Ops Cold War

هزینه ساخت بازی در سال‌های اخیر به شدت بالا رفته و تبدیل به یک چالش بزرگ برای شرکت‌های بازی‌سازی شده است اما اخیرا طی جریان یک دادخواست قانونی در کالیفرنیا، مشخص شده که اکتیویژن بیش از 1.8 میلیارد دلار برای ساخت 3 بازی کال آف دیوتی هزینه کرده است!

سری کال آف دیوتی با فروش بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان، تبدیل به دومین فرنچایز پرفروش در جهان شده است اما نباید فراموش کرد که بخش بزرگی از سود این بازی‌ها برای جبران هزینه‌های ساخت صرف می‌شود.

در روز گذشته اسنادی رسمی توسط Patrick Kelly (پاتریک کلی)، رئیس خلاقیت کال آف دیوتی منتشر شده که هزینه‌های توسعه سه عنوان محبوب از سری کال آف دیوتی را مشخص می‌کند. طبق این اطلاعات، بازی Call of Duty: Black Ops Cold War محصول سال 2020 با بودجه‌ای بیش از 700 میلیون دلار توسعه یافته است!

همچنین بازی Call of Duty: Modern Warfare در سال 2019 با هزینه 640 میلیون و Call of Duty: Black Ops III در سال 2015 با بودجه 450 میلیون دلاری توسعه یافته است. البته این بودجه مربوط به هزینه کل دوره است و مبلغ محتواهای پس از عرضه مانند دی ال سی یا کراس‌اوور با دیگر شرکت‌ها نیز در آن لحاظ شده است.

Call of Duty Black Ops Cold War gameplay
-

این اطلاعات در جریان یک دادخواست مرتبط با تیراندازی در دبستان ایالت تگزاس در سال 2022 شکل گرفته که منجر به کشته شدن 21 نفر و زخمی شدن 17 نفر دیگر شد. در این پرونده از 3 شرکت اکتیویژن، متا و مجموعه اسلحه‌سازی دانیل دیفنس به عنوان مقصرات این حادثه شکایت شده است.

پیش از این گفتیم که هزینه ساخت تمام بازی‌ها بالا رفته اما اگر بخواهیم بودجه ساخت بازی‌های کال آف دیوتی را با عناوین بزرگ و پرطرفدار سونی مانند The Last of Us Part II و Horizon Forbidden West مقایسه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها با بودجه 200 میلیون دلاری توسعه یافتند و حتی عنوان شکست خورده Concord که ضربه بزرگی به سونی وارد کرد، بودجه 400 میلیون دلاری داشته است. مقایسه این ارقام با بودجه ساخت بازی کال آف دیوتی که 700 میلیون دلار است، نشان می‌دهد که اکتیویژن سرمایه زیادی را بر روی ساخت بازی‌های خود قرار می‌دهد.

البته این رقم تنها مربوط به ساخت بازی و محتواهای پس از عرضه می‌باشد و هزینه‌های بازاریابی در نظر گرفته نشده است. برای بازی‌های AAA مانند کال آف دیوتی، هزینه تبلیغات اغلب به اندازه بودجه ساخت بازی یا حتی بیشتر از آن است که نشان می‌دهد هزینه نهایی، بسیار بالاتر از رقم گفته شده خواهد بود.

اختصاص چنین بودجه‌هایی برای ساخت یک بازی، ریسک بسیار بالایی دارد و در صورت شکست یک بازی، ضربه جبران‌ناپذیری به سازندگان وارد می‌کند. به نظر شما بودجه ساخت بازی‌های بعدی این شرکت کاهش می‌یابد یا همچنان روند صعودی خود را حفظ می‌کند؟

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر