سرانجام اولین مقاله هوش مصنوعی اپل منتشر شد

سرانجام اولین مقاله هوش مصنوعی اپل منتشر شد

اگر به یاد داشته باشید، تقریبا سه هفته پیش به شما گفتیم، اپل در نظر دارد مشارکت فعالانه‌تری با جامعه علمی داشته باشد و بر همین اساس تصمیم گرفته است دسترسی به تعدادی از پژوهش‌های انجام شده در حوزه هوش مصنوعی را امکان‌پذیر سازد. اکنون اپل به این وعده خود عمل کرده است و اولین مقاله خود در حوزه هوش مصنوعی و در ارتباط با بینایی ماشینی را منتشر کرده است.

اپل سرانجام تصمیم گرفت به دنیای خارج از کوپرتینو نشان دهد در طول این سال‌ها چه دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی به دست آورده است و بر همین اساس و در حالی که هنوز هم یک ماه از اعلام این خبر نگذشته بود، دیروز اولین مقاله هوش مصنوعی خود را منتشر کرد. این مقاله به توصیف تکنیکی می‌پردازد که با استفاده از آن می‌توان کیفیت آموزش یک الگوریتم را بهبود بخشید و به یک الگوریتم اجازه داد به جای آن‌که از تصاویر دنیای واقعی برای شناسایی تصاویر استفاده کند، از تصاویری که توسط کامپیوتر تولید شده‌اند استفاده کند. در تحقیقات مرتبط با یادگیری ماشینی، به کارگیری تصاویر مصنوعی و ساختگی (شبیه به بازی‌های ویدویی) برای آموزش شبکه‌های عصبی می‌تواند موثرتر از تصاویری باشد که از دنیای واقعی به دست می‌آید. به دلیل آن‌که داده‌های تصویری مصنوعی به صورت برچسب‌گذاری شده و توضیح داده شده در اختیار الگوریتم قرار می‌گیرند. در حالی که برای داده‌های تصویری دنیای واقعی به شخصی نیاز است که به طور کامل هر آن چیزی که کامپیوتر آن‌را مشاهده می‌کند را برچسب‌گذاری کند. یک درخت، یک سگ، یک دوچرخه از اشیایی که درون یک تصویر قرار دارند باید برای کامپیوتر شرح داده شوند.

 اما رویکرد تصاویر مصنوعی ممکن است مشکل‌ساز باشد، به دلیل این‌که در بعضی موارد تصاویر ارائه شده به هوش مصنوعی ممکن است در مقایسه با صحنه‌های واقعی تفاوت‌هایی داشته باشند. اپل در این ارتباط گفته است: «اطلاعاتی که درون تصاویر مصنوعی قرار می‌گیرند، در اغلب موارد به اندازه‌ای که باید و شاید واقعی نیستند و به شبکه عصبی یاد می‌دهند تنها جزییاتی که درون یک تصویر مصنوعی قرار دارد را مورد توجه قرار دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا شبکه عصبی در رویارویی با تصاویر واقعی و تعمیم دادن دانش خود در این زمینه شکست بخورد.» برای بهبود آموزش از طریق داده‌های تصاویر مصنوعی، پژوهشگران اپل در این مقاله پیشنهاد کرده‌اند تا از تکنیک یادگیری شبیه‌سازی شده بدون نظارت استفاده شود. جایی که واقع‌گرایانه بودن تصاویر شبیه‌سازی شده از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار خواهند بود. پژوهشگران اپل از یک نسخه ویرایش شده از تکنیک یادگیری ماشینی موسوم به Generative Adversarial Networks در این ارتباط استفاده کرده‌اند. در این تکنیک دو شبکه عصبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و به منظور تولید تصاویر واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مقاله را آشیش شیرواستاوا، نویسنده ارشد اپل که دانشجوی دکترا بینایی ماشین در دانشگاه مریلند است، آماده کرده است. در این مقاله به کارمندان دیگر اپل به عنوان نویسندگان همکار اشاره شده است که از جمله این افراد به توماس فیستر، وانسل تیزل، وندا وانگ، راس وب و جاش ساسکیند می‌توان اشاره کرد. ساسکیند یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ Emotions است که اپل سال گذشته میلادی آن‌را خریداری کرد. استارت‌آپی که الگوریتم هوش مصنوعی آن Emotions با نگاه کردن به صورت افراد احساسات آن‌ها را توصیف می‌کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر