گوگل وای فای، ارو یا اوربی: کدام یک بهتر است؟

گوگل وای فای، ارو یا اوربی: کدام یک بهتر است؟

این روزها همه وسایل خانگی به اینترنت متصل می شوند و روترهای قدیمی دیگر پاسخگوی این همه دستگاه متصل نیست. اینجاست که مش وای فای ها به کمک ما می آیند. در این مقاله سه روتر مش وای فای برتر را بررسی می کنیم.

خیلی وقت پیش نبود که سیستم وای فای خانگی تنها برای متصل کردن چند کامپیوتر و یک گوشی هوشمند به کار می رفت. این روزها به نظر می رسد که هر وسیله الکترونیکی در خانه به اتصال اینترنت نیاز دارد، از تبلت گرفته تا تلویزیون تا وسایل خانگی هوشمند. روترهای قدیمی این قابلیت را ندارند که این تعداد دستگاه های متصل به اینترنت را مدیریت کنند. اینجاست که سیستم های وای فای مش روی کار می آیند. 
در این مقاله، به شما چیزهای بیشتری در مورد این نوع جدید سیستم های وای فای برای خانه یاد می دهیم و بهترین محصولات وای فای مش در بازار، ارو( Eero)، گوگل وای فای ( Google Wi-Fi) و اوربی( Orbi) را به شما معرفی می کنیم. 

مش وای فای چیست؟ 
در محیط خانه، بیشتر مردم یک مودم از یک شرکت ارائه دهنده خدمات متصل به یک روتر وای فای معمولی دارند که به کاربران اجازه می دهد تا بدون سیم به شبکه متصل شوند. بسته به اندازه خانه شما، ممکن است به یک توسعه دهنده وای فای برای حذف نقاط کور وای فای نیاز داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست، گسترش دهندگان وای فای، سیگنال وای فای شما را دریافت می کنند و آن را تکرار می کنند تا محدوده را افزایش دهند. 
گسترش دهندگان وای فای نیاز دارند تا شما از یک نام شبکه جدید، که به آن SSID می گویند استفاده کنید. افزایش تعداد گسترش دهندگانی که استفاده می کنید می تواند بسیار آزار دهنده باشد، به خصوص اگر از دستگاه موبایل استفاده کنید چرا که باید به صورت دستی و با توجه به نقطه ای از خانه که در آن هستید شبکه را تغییر دهید. گسترش دهنده ها همچنین سرعت وای فای را با توجه به فاصله شما از روتر کاهش می دهند. 
با یک شبکه مش، اتصال شبکه در نقاط مختلف پخش می شود. در نتیجه آن ها اتصال شبکه را در طول محیطی بزرگ تر تقسیم می کنند و در وقت شما صرف جویی می کنند. مزیت دیگر استفاده از شبکه مش تنظیمات ساده و کنترل روی سیستم های معمولی، به روز رسانی خودکار سیستم با استفاده از اپلیکیشن موبایل و غیره است. 

ارو (Eero)
اولین سیستم وای فای مش ارو در سال 2015 معرفی و در فوریه سال 2016 وارد بازار شد. ارو سه سانتی متر طول و 12 سانتی متر عرض دارد. آن را به به همراه دستگاه های اضافی که توصیه می شود در هر 93 متر مربع نصب شود به مودم خود متصل کنید. 
مانند دیگر مخصولات مش در این مقاله، بیشتر تنظیمات ارو با استفاده از یک اپلیکیشن برای iOS یا اندروید صورت می گیرد. اولین دستگاه با استفاده از بلوتوث به اپلیکیشن موبایل متصل می شود، دیگر دستگاه ها به صورت خودکار به شبکه متصل می شوند. 


تنظیمات شامل قابلیت نام گذاری شبکه، رمز گذاری، تنظیم شبکه مهمان، نام گذاری هر دستگاه، تست سرعت اینترنت و غیره می شود. همچنین می توانید ساعت هایی که اینترنت قطع هستند را نیز با استفاده از اپلیکیشن تنظیم کنید، که این قابلیت برای کسانی که بچه دارند بسیار مناسب است. ارو به فضای ابری متصل می شود که  به روز رسانی ها، عیب یابی و رفع مشکل را ساده می کند. 
ارو از ترومش (TrueMesh) استفاده می کند که بنا به گفته شرکت، نه تنها وای فای شما سریع و منعطف است، بلکه به صورت هوشمند با خانه شما سازگار می شود. به این صورت که بهترین مسیر را برای دیتا میابد و از برخورد با موانع پیش گیری می کند و با هردو باند های 2.4 گیگابایتی و 5 گیگابایتی کار می کند. 
از زمان انتشار، ارو امکان پشتیبانی برای آمازون آلکسا را فراهم کرده است. این ترکیب به شما اجازه می دهد با استفاده از صدا با ارو ارتباط برقرار کنید. برای مثال، می توانید از الکسا بپرسید کدام دستگاه ارو لپ تاپ شما را کنترل می کند و یا از آن بخواهید که اینترنت شما را متوقف کند. 

نظرها
بیشتر نظرها در مورد ارو این است که نصب آن بسیار ساده است. البته یکی از گران ترین ها هم هست. 
سی نت درمورد آن گفته است که " سخت افزار آن به خوبی طراحی شده است، استفاده از آن ساده است و به راحتی می توانید با اضافه کردن چند دستگاه دیگر اینترنت خانه خود را بهبود بخشید. با این حال این سیستم بسیار گران قیمت است، خیلی برای کارهای سنگین سریع عمل نمی کند و باید برای مدیریت آن را به سرورهای ارو متصل شوید. 
بزینس اینسایدر درمورد قیمت آن می گوید: واقعا به هزینه ای که می پردازید می ارزد چرا که در همه نقاط خانه به شما اینترنت پرسرعت و قوی می دهد. 

گوگل وای فای ( Google Wi-Fi )
جدیدترین محصول مش در این لیست گوگل وای فای است، که در اواخر سال 2016 منتشر شد. البته یکی از ارزان ترین محصولات مش نیز می باشد، و همچنین کوچک ترین. هر دستگاه تقریبا 10 سانتی متر در شش سانتی متر است. گوگل می گوید که یک دستگاه آن می تواند 140 مترمربع را پوشش دهد. 


مانند ارو، گوگل وای فای شامل باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی و یک اپلیکیشن موبایل می شود. شما همچنین می توانید از این اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری گذرواژه وای فای خود استفاده کنید، دستگاه های آنلاین را ببینید و از نظر برتری کیفیت آن ها را اولویت بندی کنید. اپلیکیشن گوگل وای فای امکان کنترل خانواده را به شما می دهد و همچنین می توانید در زمان های خاص سیگنال را برای یک دستگاه قطع کنید. 
نظرها
گزارش های اولیه مبتنی بر آن است که گوگل وای فای به اندازه ارو خوب است و ارزان تر هم هست. 
برای مثال ورج گفت: " گوگل وای فای تعادل بسیار خوبی میان قیمت، عملکرد و راحتی در استفاده را فراهم می کند." " اگر تنها عملکرد برای شما مهم است اوربی روتر بهتری است، اما اگر همه چیز را ، از قیمت تا عملکرد برایتان مهم است، گوگل وای فای بسیار ساده تر و مناسب تر است. 
سی نت نیز گفت: " گوگل وای فای بهترین سیستم وای فای در بازار است." البته ممکن است بعضی ها نخواهند که شبکه خانگیشان همیشه به گوگل متصل باشد. 

اوربی ( Orbi)
نت گیر اوربی در اواخر سال 2016 منتشر شد. یک دستگاه اوربی به مودم شما متصل می شود و دستگاه های ماهواره ای در نقاط حساس نصب می شوند. هر دستگاه تقریبا 16 در 22 سانتی متر است. یک سیستم اوربی ( یک روتر، یک ماهواره) تا 371 متر مربع را پوشش می دهد. 
مانند دیگر محصولات نت گیر، تنظیمات اوربی در ابتدا روی یک صفحه وب انجام می گیرد که می توانید از طریق موبایل یا کامپیوتر خود به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از اپلیکیشن اوربی استفاده کنید که مسیر را قدم به قدم به شما نشان می دهد. 


برعکس دو مورد دیگر، اوربی اتصالی بین هر دستگاه اوربی تشکیل می دهد که دیتا اینترنتی را منتقل می کند. نت گیر می گوید که این اتصال باعث سریع تر شدن اتصال روی باند های 2.4 و 5 گیگابایتی می شود. 
آن ها همچنین گفته اند که سیستم تری-بند اوربی یک بزرگراه با ظرفیت بالا ایجاد می کند، در حالی که دیگر سیستم ها با افزایش تعداد دستگاه ها سرعتشان پایین می رود. 

نظرها
بزینس اینسایدر اعلام کرده است که سرعت دانلود اوربی از ارو کمی بهتر است. البته این تفاوت اصلا احساس نمی شود. 
در این گزارش آمده است که :" تفاوت چندانی بین دو سیستم وجود نداشت. خیلی راحت می توانید با هر دو سایت هایی مانند یوتوب و نتفلیکس را تماشا کنید. 
در گزارشی جداگانه، بزینس اینسایدر از اوربی به خاطر " عملکرد عالی" و " طراحی زیبا" قدردانی کرد. با این حال ممکن است از نظر بعضی ها این دستگاه ها زیادی بزرگ باشد و تنظیم آن ها به راحتی ارو یا گوگل وای فای نباشد. 
اما وایرکاتر موافق نبود و اعلام کرد که :" کیت اوربی دو دستگاهی بسیار ساده تر و سریع تر از کیت های سه تایی نصب می شود." 

کدام یک برای شما بهتر است؟ 
به نظر می رسد که این سه مورد هیچ نقطه منفی نداشتند، تنها راحتی در تنظیمات و قیمت تنها چیزهایی بودند که کمی نگران کننده بودند. 
اکثرا نصب ساده را برای هر دو ارو و گوگل وای فای بیشتر ترجیح می دهند، در حالی که اوربی محدوده وایرلس بسیار بهتری دارد. از ارو به شدت استقبال شده است، با این حال قیمت آن مشکل بزرگی است. 
شاید برای بیشتر مردم گوگل وای فای بهتر از بقیه باشد. برای کسانی که خانه های بزرگ تری دارند اوربی بهتر است. اما شاید ارو را ترجیح بدهید چون قدیمی تر است.در این صورت می توانید به دنبال تخفیف ها بگردید. 
اما اگر می خواهید نقاط کور خانه خود را از بین ببرید هر سه این دستگاه ها به کارتان می آیند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر