دو شرکت اپل و نوکیا اعلام کردند که در حال حل و فصل اختلافات حقوقی خود هستند و در اين مسیر به توافقهای تازهای نیز دست یافتهاند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.
در سالهای گذشته دو شرکت نوکیا و اپل از یکدیگر شکایت کردند. هر دو مدعی نقض حقوق توسط شرکت دیگر بودند.
به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، دو شرکت اپل و نوکیا اعلام کردند که در حال حل و فصل اختلافات حقوقی خود هستند و در اين مسیر به توافقهای تازهای نیز دست یافتهاند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.
بر اساس توافقنامه جدید، نوکیا متعهد شده است خدمات زیربنایی شبکه را برای اپل فراهم کند، در مقابل اپل نیز گجتهای سلامت نوکیا را (که پیشتربا برند Withings به فروش میرسیدند)، در اپل استور عرضه میکند. این شرکت در سال 2016، درست چند روز بعد از شکایت نوکیا نسبت به نقض حقوقش، محصولات Withings را از اپل استور و دیگر فروشگاه هایش خارج کرد. هم زمان با ثبت قراردادی جدید، شرکت اپل دوباره محصولات Withings را در اپل استور به فروش می گذارد.
این توافقنامه به منزله پایان اختلافاتی است که در سال گذشته با شکایت نوکیا از اپل در آلمان و آمریکا آغاز شد. سال گذشته نوکیا مدعی شد که 32 اختراعش توسط اپل به سرقت رفته است. البته اختلاف این دو شرکت ریشه در سال های گذشته دارد، به طوری که در سال 2009 هر دو شرکت از یکدیگر شکایت کرده و در 2011 توافقنامهای مشترک برای رفع اختلافها امضا کردند.
هر چند جزئیاتی از توافقنامه در دسترس نیست، اما به گفته نوکیا، اپل با پرداخت غرامت، در پی جبران خسارتهای وارد شده به این شرکت فنلاندی برآمده است. این دو شرکت در نشست مطبوعاتی مشترک، اعلام کردند: به زودی در تولید گجتهای سلامت با یکدیگر همکاری میکنند.
ثبت نظر