اولین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز

اولین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز امروز 21 تیرماه آغاز شد. این کنفرانس بین المللی ux در سالن حکمت دانشگاه شیراز برپا گشت. گزارش کنفرانس را در فیسیت بخوانید.

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری (UX)، با هدف ارتقا سطح زندگی، با همکاری دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز (UX)، با هدف ارتقا سطح زندگی، صبح امروز ۲۱ تیر ماه، در دانشگاه شیراز برگزار شد. ادامه این کنفرانس دو روزه، فردا ۲۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

کنفرانس تجربه کاربری شیراز دومین باری است که در شیراز برگزار می‌شود. آقای امید امرایی، مؤسس تجربه کاربری شیراز، هدف از برگزاری اولین کنفرانس را هم افزایی و بومی سازی بیان کرد. وی با بیان اینکه تا قبل از برگزاری اولین کنفرانس بین افراد جامعه‌ی تجربه کاربری (ux) ارتباط عمیقی شکل نگرفته بود و فعالیت آن‌ها بیشتر به صورت جزیره‌ای بوده است، امکان اشتراک تفکر و ایده‌ها وجود نداشته است. او یکی از دست آوردهای کنفرانس اول را ایجاد هم افزایی می‌داند که حتی به ایجاد شغل هم منجر شده است. اما معتقد است در زمینه‌ی بومی سازی، کنفرانس اول با موفقیت چندانی همراه نبوده است.

وی با بیان واژه شخم زدن، از یکدست بودن شبکه‌ی طراحان کشور در سه سال اخیر انتقاد کرده و هدف از برگزاری این کنفرانس را دریافت ایده‌ها و مفاهیم تازه و ناب و افراد جدید اما گم نام در این عرصه، بیان کرد.

وی افزود این کنفرانس با هدف ارائه و معرفی ایده‌هایی که باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود، برگزار شده است. در واقع روش مواجهه و استفاده بهتر ما از هر آنچه که در اطرافمان است، باعث کیفیت بهتر زندگی مامی‌شود.

ux

 

سخنرانی های کنفرانس تجربه کاربری شیراز

سخنرانی‌های این کنفرانس با موضوعات طراحی و توسعه با رویکرد تجربه کاربری (ux)، حس مکان و تجربه کاربر، gamification در تجربه کاربری، style guide، اینفوگرافیک در تجربه‌ی کاربری، نحوه‌ی هماهنگی وکارکردن طراحان تجربه‌ی کاربری در یک تیم، صورت گرفت.

در بخش طراحی و توسعه با رویکرد تجربه کاربری (ux)، اهمیت بخش‌های طراحی و توسعه (D&D) و تحقیق و توسعه (R&D)، به دلیل ارائه‌ی دیدگاه های نو، در بخش‌های مختلف کشور بیان شد.

حس مکان و تجربه کاربر، به اهمیت حس خوب کاربر، توجه داشت. به گونه‌ای توجه به مسائلی همچون ایجاد تعامل در سطوح مختلف طراحی، تلاش برای جلب توجه کاربر، القای احساس قدرتمند مند بودن به کاربر و وابسته نبودن به تکنولوژی، در دستور کار این بخش قرار گرفت.

مبحث gamification در تجربه‌ی کاربری، به طراحی با تلفیق بخش‌های مارکتینگ، سرگرمی و تکنولوژی، اشاره داشت.

در بخش style guide به نحوه‌ی طراحی در سازمان‌های بزرگ به صورت هماهنگ پرداخته شد. در واقع style guide مجموعه‌ای از قوانین، استانداردها و یک چهارچوب خاص است که موجب طراحی هماهنگ و یکدست در سازمان می‌شود.

در بخش اینفوگرافیگ در تجربه‌ی کاربری، به اهمیت نمایش ساده و روان محتوا و انتقال محتوا به صورت اثر بخش، اشاره شد.

و نهایتاً در بخش نحوه‌ی کارکرد یک متخصص تجربه‌ی کاربری در تیم، به مهارت‌های فنی و شخصیتی یک متخصص تجربه کاربری، اشاره شد. در این بخش بر ارجحیت مهارت‌های شخصی، نسبت به مهارت‌های فنی تاکید شد. یک متخصص تجربه کاربری خوب باید در مرحله‌ی اول خود را به جای کاربر قرار دهد، یک شنونده‌ی خوب باشد، انتقاد پذیر بوده و روحیه‌ی کار تیمی داشته باشد.

 

کارگاه‌های دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

در پایان روز اول دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز (ux) دو کارگاه با عناوین کارگاه یک روزه تجربه برندینگ و کارگاه چشم‌هایش برگزار شد.

هدف از برگزاری کارگاه تجربه برندینگ، عملاً طراحی نامحسوس بود. به این معنا که یک برند به چه صورت طراحی شود تا تصویر ذهنی دلخواه ما، به صورت ناخودآگاه در ذهن کاربر ایجاد شود.

کارگاه چشم‌هایش با هدف نگاه به موضوعات از دید کاربر، برگزار شد. این کارگاه به دنبال ایجاد همدلی، نحوه‌ی اجرا و تمرین آن بود.

برای اطلاع از روز دوم این کنفرانس با ما همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر