پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین تا مارس 2020 به 91000 دلار برسد

پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین تا مارس 2020 به 91000 دلار برسد

گرچه بیت کوین بعد از رشد بسیار زیاد و رسیدن به 20 هزار دلار، با رکود شدیدی همراه بود اما پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین تا مارس 2020 به 91000 دلار برسد!

سال 2017 بهترین سال برای ارزهای رمز پایه مخصوصاً بیت کوین بود. ارزش بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای رمز پایه طی این سال به طور چشمگیری افزایش یافت تا جایی که هر کوین بیت کوین به 20 هزار دلار هم رسید! اما این رشد همچنان ادامه نیافت و با همان سرعتی که ارزش بیت کوین رشد کرد، با رکود شدیدی مواجه شد و حتی به نصف هم رسید.

همین مسئله باعث شد که منتقدان اقتصادی زیادی همچون وارن بافت و مورگان استنلی، بیت کوین را حبابی معرفی کنند که ارزش آن بعد از خوابیدن تب آن، حتی به صفر هم برسد!

پيشنهاد فيسيت : مورگان استنلی: ارزش بیت کوین می‌تواند 0 دلار باشد

اگرچه نظر وارن بافت با کاهش ارزش بیت کوین، منطقی به نظر می‌رسد اما حالا تام لی، محقق موسسه Fundstrat نظری کاملاً متفاوت دارد. به گفته لی ارزش بیت کوین تا ماه مارس 2020 به 91 هزار دلار خواهد رسید!

تام لی با توجه به آمارها، نمودارها و گراف‌هایی که از رفتار بیت کوین در کوتاه‌مدت، بلندمدت، ساعتی، روزانه و ماهانه در دست بود و تحلیل این آمارها به این نتیجه رسیده است و معتقد است نه‌تنها بیت کوین حباب نیست بلکه تا دو سال آینده ارزش فوق‌العاده زیادی خواهد یافت.

بعلاوه هفته گذشته تام لی شاخص جدیدی به نام شاخص افول بیت کوین را تعریف کرد که عددی بین 0 تا 100 است و جالب است که این شاخص در حال حاضر در کمترین میزان خود طی 8 سال گذشته قرار دارد. بنابراین با توجه به این شاخص، بیش‌ازپیش می‌توان به آینده بیت کوین امیدوار بود.

اگرچه با استفاده از آمارها و تحلیل آن‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که روند تغییر ارزش بیت کوین چگونه خواهد بود اما این موضوع صددرصدی نیست. ضمناً سرمایه‌گذاری در ارزهای رمز پایه ریسکی بزرگ است چون عوامل زیادی در ارزش گرفتن و یا رکود یک ارز دیجیتال (و البته همه چیز!) تأثیرگذار هستند؛ عواملی همچون رگولاتوری و دولت‌ها و بانک‌های مرکزی! با این وجود ارزهای دیجیتال مسئله‌ای فراتر دارند زیرا هنوز هم در بسیاری از موارد به بیت کوین به همان چشم سابق نگاه می‌شود یعنی وسیله‌ای برای تبادل ارز بین خلاف‌کارها!

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما بیت کوین دوباره رشد خواهد کرد و یا اینکه بی ارزش خواهد شد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: forbes


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر