ثبت‌نام الکامپ 97، بزرگ‌ترین رویداد IT ایران، از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

ثبت‌نام الکامپ 97، بزرگ‌ترین رویداد IT ایران، از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

ثبت‌نام بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ، الکامپ 97، از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و اين نمایشگاه در تاریخ 6 تا 9 مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ، الکامپ 97، از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.


نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات ایران است که تاکنون بیست و سه دوره از برگزاری آن در کشور می‌گذرد. حالا که در آغاز سال 97 هستیم اخباری درباره برگزاری دوره بعدی این نمایشگاه در مردادماه به گوش می‌رسد.

به گزارش مهر به گفته ناصر علی سعادت، اواخر اسفندماه سال 96 مجوز برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ از سمت وزارت صنعت به نام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صادر شده است. ثبت‌نام این نمایشگاه از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و بیست و چهارمین دوره الکامپ، در تاریخ 6 تا 9 مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

پیشنهاد فیسیت : مهلت ثبت نام در الکام استارز تمدید شد

تفاوت بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ با سایر دوره‌ها

تا پیش‌ازاین در کشور شاهد دو نمایشگاه بزرگ بودیم یکی الکامپ و دیگری تله کام. نمایشگاه تله کام نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی است که تاکنون هجده دوره از برگزاری این نمایشگاه در کشور می‌گذرد.

ناصر علی سعادت درباره ادغام این دو نمایشگاه چنین توضیح داد که:

در یک سند چندجانبه تمامی بازیگران و افراد مؤثر در این دو نمایشگاه مسئله ادغام را پذیرفتند. اما این در شرایطی است که با تغییر زمان برگزاری و افزایش فضای اختصاص‌یافته به الکامپ، دیگر امکان حضور نمایشگاه دیگری در کنار آن فراهم نیست. این دو نمایشگاه باسابقه طولانی در کشور فعالیت می‌کنند بااین‌وجود جنس آن‌ها از هم متفاوت است. تله کام، به یک نمایشگاه تخصصی B2 B تبدیل‌شده است اما الکامپ دامنه وسیع‌تری نسبت به تله کام دارد.

 

محورهای اصلی الکامپ 97

به گفته رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، محمدباقر اثنی عشری، ازجمله محورهای اصلی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ، الکام استارز و الکام گیمز و الکام ترندز است. محمدباقر اثنی در این خصوص توضیح داده است:

الکام استارز ازجمله محورهای اصلی الکامپ امسال است که طی سه سال از 80 استارتاپ به 450 کسب‌وکار نوپا رسید و رشد چشمگیری را به ثبت رساند. انتظار داریم امسال نیز شاهد رشد و پیشرفت الکام استارز باشیم. الکام گیمز به‌عنوان محور دیگر الکامپ است که تلاش می‌کنیم امسال بیشتر دیده شود و الکام ترندز را هم مانند سال گذشته خواهیم داشت.

 

الکامپ 97 و حمایت از کالای ایرانی

همان‌طور که در جریان هستید سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است و حوزه فناوری اطلاعات هم حوزه‌ای است که به‌شدت می‌تواند در تحقق این امر تأثیرگذار باشد.

اولین کسی که شروع به حمایت از کالاهای ایرانی آن هم در حوزه فناوری اطلاعات نمود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که تاکنون سرویس‌های کاربردی ایرانی مترجم سه زبانه ترگمان، ابر آروان و دو اپلیکیشن موسیقی بیپ تونز و نواک را با همین هدف حمایت از کالای ایرانی معرفی کرده است.

پیشنهاد فیسیت : ترگمان به عنوان اولین کالای باکیفیت ایرانی در حوزه فناروی اطلاعات تعیین شد

پيشنهاد فیسیت : ابر آروان به عنوان دومین کالای ایرانی باکیفیت از سوی وزیر ارتباطات معرفی شد

پيشنهاد فیسیت :  حمایت از کالای ایرانی توسط وزیر ارتباطات، این بار دو اپ موسیقی

حالا به نظر می‌رسد الکامپ هم برای تحقق این هدف در حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌هایی دارد تا جایی که رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، محمدباقر اثنی عشری، در این خصوص توضیح داده است:

با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایران» بر حضور تولیدات داخلی نیز تأکید خواهیم داشت. در کنار این بخش‌ها وزن اصلی IT کشور شامل شرکت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، اینترنتی نیز در الکامپ جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. همین‌طور در خصوص مباحث نوینی مانند اینترنت اشیاء، IOT، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و غیره اهداف و برنامه‌هایی در دست داریم.

 

حضور شرکت‌های خارجی در الکامپ 97

طی دوره‌های قبلی برگزاری نمایشگاه الکامپ، حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه امری طبیعی بود اما حالا اثنی عشری حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ 97 را منوط به فراهم بودن شرایط اقتصادی و سیاسی عنوان کرده است و دراین‌باره توضیح داده است که:

پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، شرکت‌های خارجی حضور خواهند داشت ولی در مورد تعداد آن‌ها اعمال فشاری نمی‌کنیم.


تأثیر خروج از برجام بر اقتصاد صنعت IT کشور و الکامپ 97

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، محمدباقر اثنی عشری، تأثیر خروج از برجام را بر اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و برگزاری نمایشگاه الکامپ بررسی کرده است و در این خصوص می‌گوید:

صنعت فاوای کشورمان در هر دوره‌ای به نحوی تحت ‌فشار بوده است و اکنون نیز چندان متأثر نخواهد شد. ضمن اینکه بازار IT ما معطوف به مصرف‌کننده داخلی است و در حال حاضر این بازار بدون احتساب اپراتورها یک بازار 45 هزار میلیارد تومانی است.

 

پيشنهاد فيسيت : اولین دوره مسابقات سازه های ماکارونی IRAN PSD در نمایشگاه الکامپ شیراز برگزار شد

پيشنهاد فيسيت : استارتاپ های شیرازی در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام شیراز

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر