درخواست وام 100 میلیاردی از سمت پیام رسان‌های داخلی به نتیجه نرسید

   
نام نویسنده:
 سه شنبه 12 تیر 97 ساعت: 15:00:00

امروزه فضای مجازی و سرویس‌های اینترنتی به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند از این رو همواره شاهد عرضه سرویس‌های مختلفی هستیم که مرز بین زندگی معمولی و زندگی در فضای مجازی را کم‌رنگ‌تر می‌کنند.

در بین سرویس‌های مختلف، برخی موفق عمل کرده و کاربران بسیاری را به دست آورده‌اند، اما یک کمپانی همیشه و در همه ابعاد نتوانسته است موفق باشد، مثلا گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو حال حاضر است اما نتوانسته است در زمینه شبکه‌های اجتماعی موفقیتی به‌دست بیاورد.

در بین سرویس‌های خارجی، سرویس‌هایی همچون یوتیوب، پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... در بین مردم کشورمان بسیار همه‌گیر شده‌اند؛ اما برخی محدودیت‌ها همچون فیلترینگ در داخل کشور و یا از سمت شرکت سازنده، باعث شده است تا نسخه‌های داخلی این دست سرویس‌ها در کشور رواج پیدا کند.

تکیه بر توانایی‌های داخلی همواره یکی از اصول موفقیت هر کشوری است اما باید دید که سرویس‌های ملی تا چه اندازه کاربردی هستند و تا چه حدی در برطرف کردن نیاز کاربران کارآمد عمل می‌کنند.

آپارات امروزه در ایران به‌عنوان جایگزینی قدرتمند برای یوتیوب فعالیت دارد و کاربران بسیاری را هم به خود جذب کرده است اما متأسفانه و به‌رغم حمایت‌های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیام رسان‌های داخلی در جذب کاربران ایرانی آن‌چنان موفق عمل نکرده‌اند.

وزارت ارتباطات به هر یک از 5 پیام رسان تأییدشده، 1 میلیارد تومان وام تخصیص داد. ضمناً بخشی از دیتاسنتر وزارت ارتباطات هم به این پیام رسان‌ها تعلق گرفت اما حالا شاهد درخواست‌های دیگری از سمت مدیران این پیام رسان‌ها هستیم.

داستان درخواست وام 100 میلیارد تومانی است! به گزارش مهر برخی پیام رسان‌های داخلی اعلام کرده‌اند که برای رقابت در بازار پیام رسان‌ها، نیازمند دریافت 100 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت هستند.

معاون وزیر ارتباطات اما این بار با درخواست‌های این مدیران موافقت نکرده است. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

پیش از این 5 پیام رسان داخلی، هریک 5 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده بودند و همچنان به دنبال دریافت تسهیلات 50 میلیارد تومانی تا 100 میلیارد تومانی هستند. وزارت ارتباطات منابعی برای تخصیص این میزان تسهیلات به این شرکت‌های داخلی ندارد.

نظر شما درباره پیام رسان‌های داخلی چیست؟ آیا از این پیام رسان‌ها استفاده می‌کنید؟ کم و کاستی‌های پیام رسان‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع: فیسیت

اخبار مرتبط

دیگر اخبار نویسنده

ارسال نظر


  • شخص سوم
    2018-07-04 11:50:57

    سلام دوست عزیز وقتی زیر ساخت اینترنت شما مشکل دارد امنیت سرورهای داخلی جای بحث دارد شما را چه به بیگ دیتا الانشم در یک برنامه فینگیلی سروش با این همه دبدبه و کب کبه اینقدر قطعی و صلی داره

    پاسخ دادن
  • داوود
    2018-07-04 11:17:37

    من قبل از فیلتر تلگرامم در کنار تلگرام از پیام رسان داخلی هم استفاده میکردم و میکنم.(چون اگثر مردم داشتن منم مجبور بودم استفاده کنم)برای این کارمم دلیل دارم1 هیچوقت ب کشورهای اروپایی و آمریکایی اعتماد ندارم.2 برای پیشرفت در فضای مجازی باید از این پیام رسا ها حمایت بشه وگرنه پیشرفتی در کار نخواهد بود.3 دورف یه آدم ضد ایرانیه از ایرانیا خوشش نمیاد4 سلام گرگ بی طمع نیست.

    پاسخ دادن
  • علسرضا
    2018-07-04 08:17:34

    شرکتهای نرم افزاری به علت اینکه نمی توانند سرور خود را باه یک جا تجمیع کنند ، و رویه اتحاد ندارند ، خرج تراشی دارند .البته اگر هر کدام با هم متحد شوند و نرم افزارها را به 2 تا 3 عدد تقلیل دهند ، بهتر می توانند پیشرفت کنند .

    پاسخ دادن
  • amir
    2018-07-04 02:49:46

    صد در صد استفاده میکنم اهمیت پیام رسان ها وقتی معلوم میشه که بخوایم دانش بیگ دیتا رو تو کشور توسعه بدیم ...اون زمانه که معلوم میشه این دیتای خام چقدر برای آینده کشور کاربردیه ... تو دنیای آینده دیتا جای نفت رو گرفته و این روند الان شروع شده

    پاسخ دادن
شخصی سازی Close
شما در این صفحه قادر به شخصی سازی نمیباشید