آنر 8X یک نسخه فوق‌العاده ارزان‌قیمت اما مشابه آیفون XS مکس

آنر 8X یک نسخه فوق‌العاده ارزان‌قیمت اما مشابه آیفون XS مکس

آنر 8X یک نسخه فوق‌العاده ارزان‌قیمت اما مشابه آیفون XS مکس است. این گوشی که دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است از دوربینی مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد و تنها حدود 287 دلار قیمت دارد.

­قیمت یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده هنگام خرید گوشی هوشمند است. این روزها بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار با قیمتی حدود 1000 دلار عرضه می‌شوند، حتی پرچم‌دار اپل، آیفون XS مکس 1249 دلار قیمت‌گذاری شده است.

هواوی می‌داند که بسیاری از افراد توان پرداخت 1000 دلار برای خرید یک گوشی را ندارند و حتی تعدادی از افرادی که توان مالی دارند، هزینه کردن چنین مبلغی را عاقلانه نمی‌دانند. به همین دلیل هواوی گوشی آنر 8X را با مشخصاتی مشابه آیفون XS مکس و با قیمتی بسیار مناسب ساخته است.

آنر 8X هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا نسبت به شرکت‌های چینی، در آمریکا به فروش نمی‌رسد اما این مسئله تاکنون هیچ آسیبی به هواوی نرسانده است و همچنان دومین برند برتر دنیا در تولید گوشی‌های هوشمند است.

گوشی آنر 8X دقیقاً با صفحه نمایش 6.5 اینچی، بدون حاشیه و با ناچ بالای صفحه نمایش و در رنگ‌های آبی، مشکی و قرمز و صورتی طراحی شده است.

 

مشخصات آنر 8X

صفحه نمایش

آنر 8X مانند آیفون XS مکس از صفحه نمایش مالتی تاچ 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 با نسبت 84.4 درصدی صفحه نمایش به کل پنل جلویی بهره می‌برد.

 

پردازنده

این گوشی جدید هواوی به پردازنده های_سیلیکون kirin 710 هشت هسته‌ای (چهار هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز) مجهز شده است. ضمناً آنر 8X از پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 بهره می‌برد.

 

حافظه داخلی و رم

آنر 8X در سه نسخه راهی بازار شده است؛ یکی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم، دیگری با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم و نسخه آخر با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم.

هواوی افرادی که به حافظه بیشتری نیاز دارند را هم در نظر گرفته است. آنر 8X از اسلات اختصاصی کارت حافظه میکرو اس دی بهره می‌برد که تا 400 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

 

دوربین اصلی و سلفی

این گوشی خوش قیمت اما قدرتمند هواوی از دوربین اصلی دوگانه 20 مگاپیکسلی (با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8) و 2 مگاپیکسلی (سنسور عمق سنج) بهره می‌برد که دارای قابلیت‌های پارنوراما و HDR است و به فلش LED نیز مجهز شده است. ضمناً دوربین این گوشی از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

آنر 8X به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.

 

سایر مشخصات

  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری
  • دارای سنسور اثرانگشت
  • باتری غیرقابل تعویض 3750 میلی‌آمپر ساعتی
  • قیمت حدود 287 دلار

رنگ بندی آنر 8X

رنگ بندی آنر 8X

 

آنر 8X تقریباً یک‌پنجم آیفون XS مکس قیمت دارد اما از همان اندازه صفحه نمایش، پردازنده قدرتمند های_سیلیکون 710، دوربین مجهز به هوش مصنوعی و... بهره می‌برد. بنابراین خرید این گوشی یک فرصت استثنایی است.

اگر تصور می‌کنید که صفحه نمایش 6.5 اینچی برای شما کافی نیست، می‌توانید نسخه بزرگ‌تر این گوشی، آنر 8X مکس را انتخاب کنید که از صفحه نمایش 7.1 اینچی بهره می‌برد. ضمناً آنر 8X مکس برخلاف آنر 8X که از پردازنده مخصوص هواوی بهره می‌برد، به پردازنده اسنپدراگون 636 مجهز شده است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: cnet و gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر