روز مجردها، ورژن آسیایی بلک فرایدی و فروش 30 میلیارد دلاری برای علی بابا

روز مجردها، ورژن آسیایی بلک فرایدی و فروش 30 میلیارد دلاری برای علی بابا

روز مجردها، ورژن آسیایی بلک فرایدی، باعث فروش 30 میلیارد دلاری برای علی بابا شد.

روزهای فروش ویژه همچون بلک فرایدی یا جمعه سیاه سال‌هاست که در بین مردم سراسر جهان معروف شده است و در این روزها فروشگاه‌های زیادی تخفیف‌های خوبی روی کالاهای خود اعمال می‌کنند که هم برای فروشنده و هم برای خریداران سود خوبی را به دنبال دارد.

حالا روز گذشته علی بابا، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین چینی به مناسبت روز مجردها فروش بسیار عالی را تجربه کرد. علی بابا در فروش 24 ساعته روز مجردها توانست با فروش 30 میلیارد دلاری، رکورد جدیدی را برای فروش آنلاین به ثبت برساند و حتی از فروش روز بلک فرایدی هم سود بیشتری را بدست بیاورد.

رکورد امسال روز مجردها برای علی بابا نه تنها توانست جمعه سیاه را شکست دهد، بلکه رکورد جدیدی را هم برای خود به ثبت رسانده است زیرا میزان فروش علی بابا دراین در سال گذشته حدود 25 میلیارد دلار بوده است.

 

روز مجردها، ورژن آسیایی بلک فرایدی

روز 11 ماه نوامبر (11/11) به دلیل ترکیب عددهای یک، روز مجردها نام گذاری شده است و بی‌اغراق یکی از عجیب‌ترین جشنواره‌های فروش آنلاین در سراسر دنیاست. فروش روز مجردها در اصل ورژن آسیایی همان بلک فرایدی است در برای نخستین بار در سال 2009 و با فروشگاه آنلاین علی بابا روی کار آمد.

یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های فروش روز مجردها با فروش‌های روز جمعه سیاه و سایبر ماندی (Cyber Monday)، کوتاه‌تر بودن آن است. بلک فرایدی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین روز فروش در آمریکاست که در روز بعد از روز شکرگزاری برگزار می‌شود و انواع فروشگاه‌ها کالاهای خود را با تخفیف‌های عالی به فروش می‌رسانند. سایبر ماندی هم مثل بلک فرایدی است با این تفاوت که به جای یک روز، تا دوشنبه همان هفته ادامه دارد.

اگر بخواهیم میزان فروش آنلاین روز بلک فرایدی را با فروش روز مجردها در علی بابا مقایسه کنیم، تفاوت فاحشی را می‎‌بینیم. جمعه سیاه سال گذشته تنها 5 میلیارد دلار فروش آنلاین داشته است اما فروش روز مجردهای علی بابای امسال 30 میلیارد دلار.

حالا و در دهمین سال برگزاری روز مجردها، روزی که به نوعی نقطه مقابل ولنتاین است، محصولاتی از بیش از 180 هزار برند چینی و بین‌المللی به فروش رسید.

 

مقالات مرتبط:

فرهنگ بلک فرایدی یا جمعه سیاه، در فروشگاه‌های اینترنتی ایران

نگاهی به کپی برداری کسب و کارهای ایرانی از جمعه سیاه

4 چیز که باید در مورد جمعه‌ی سیاه بدانید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر