امروز بیت کوین کمترین ارزش خود را در سال جاری تجربه کرد

امروز بیت کوین کمترین ارزش خود را در سال جاری تجربه کرد

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در سال 2017 رشد بسیار زیادی را تجربه کردند. حتی ارزش بیت کوین به 20 هزار دلار هم رسید.این مسئله به حدی رسید که عده زیادی به استخراج این ارزها روی آوردند. دوران طلایی بیت کوین در این یک سال اخیر اما مدت‌هاست که به نظر می‌رسد به پایان رسیده است تا جایی که ارزش هر بیت کوین امروز به 5560 دلار رسید! درواقع پایین‌ترین مقدار ارزش بیت کوین در طول سال جاری. با این اوصاف بیت کوین بعد از رشد 1300 درصدی که در سال 2017 تجربه کرده بود، حالا با کاهش ارزش 65 درصدی در سال 2018 رو به رو است.

البته کاهش ارزش بیت کوین یکباره نبوده بلکه طی دوره‌های مختلف و بنا به دلایل متفاوتی، شاهد افت ارزش این ارز دیجیتال بوده‌ایم. برای نمونه اوایل تابستان 2018 هم بیت کوین کاهش شدیدی را تجربه کرد که دلیل آن، هک شدن یک صرافی بزرگ به نام Bithumb عنوان می‌شد.

عمده‌ترین دلیل تغییرات اینچنینی ارزش بیت کوین را به ساختار آن هم می‌توانیم ارتباط دهیم. بیت کوین در حال حاضر مهم‌ترین ارز دیجیتال دنیاست و بر مبنای بلاک چین کار می‌کند بنابراین یک شخص واحد روی آن کنترل ندارد بنابراین ارزش بیت کوین بر اساس پولی که خریدارن برای آن هزینه می‌کنند تعیین می‌شود.

گفتنی است که بسیاری از افراد معتقدند بیت کوین نقش بسیار مهمی در اقتصاد دنیا دارد و این روند کاهش ارزش همچنان ادامه نخواهد یافت. تی مک آفی، یکی از افراد سرشناس در حوزه امنیت سایبری معتقد است که تا سال 2020 ارزش هر بیت کوین به 1 میلیون دلار خواهد رسید!

البته با وجود شرایط حال حاضر پیشبینی مک آفی اصلا هم دور از انتظار نیست زیرا بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک ارز جهانی است که حتی همین حالا هم تبدلاتی را با آن می‌بینیم. به عنوان نمونه می‌توانیم به فروش ماشین رولزرویس در ازای 55 بیت کوین اشاره کنیم.

 

مقالات مرتبط:

پای بیت کوین به معامله ماشین باز شد، خرید یک ماشین رولز رویس در ازای 55 بیت کوین

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا به نظر شما ارزش بیت کوین به 1 میلیون دلار می‌رسد یا خیر؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر