دولت الکترونیک این بار باعث حذف 35 میلیون قبض کاغذی می‌شود

دولت الکترونیک این بار باعث حذف 35 میلیون قبض کاغذی می‌شود

دولت الکترونیک با حذف قبض کاغذی به درون زندگی مردم می‌آید.

همه چیز این روزها الکترونیکی شده است و دولت هم به همین سمت در حال حرکت است و حالا نوبت به قبوض کاغذی رسیده است. ماجرا از این قرار است که امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از شروع فرایند حذف شدن قبوض کاغذی گفت. گویا در این باره مذاکراتی هم با دستگاه‌های مختلف انجام شده است و در فاز اول هم بنا شده است تا مخابرات 35 میلیون قبض دوره‌ای را در مدت 45 روز حذف کند. به گفته وزیر ارتباطات در مراحل بعدی شاهد حذف قبوض برق و آب هم خواهیم بود.

در حال حاضر و در رابطه با موضوع حذف قبوض، مشکل قبض‌های برق است زیرا بانک اطلاعاتی صاحبان کنترل‌ها آپدیت نیست. بنابراین مالکیت کنترل‌های برق مشخص نیست که البته برای رفع این مشکل هم گفت و گوهایی صورت گرفته است.

مسئله مهم جا افتادن موضوع دولت الکترونیک در کشور است، مسئله‌ای که ضمن راحت‌تر کردن فرایندها برای مردم و مسئولان در کشور، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم خواهد شد تا جایی که پیش‌تر وزیر ارتباطات از صرفه‌جویی 1440 میلیارد تومانی با حذف قبوض کاغذی خبر داده بود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، باعث حفاظت از محیط زیست هم خواهد شد.

حالا به اعتقاد وزیر ارتباطات که همواره موافق راه‌اندازی دولت الکترونیک در کشور است و انتقادهایی هم نسبت به گاردگیری دستگاه‌های مختلف در برابر این مسئله دارد، برای افزایش کاربردهای دولت الکترونیک از ظرفیت‌های موجود مانند اپلیکیشن و پیامک استفاده خواهد شد. به هر ترتیب امیدواریم که طبق صحبت‌های وزیر ارتباطات و بنا به دستور رئیس جمهور، فرایند حذف قبوض کاغذی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده طول بکشد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فارس


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

farzad

سه‌شنبه, 18 دی 1397

با این پولای صرفه جویی شده چکار میکنن بعدش؟! ^_^

پاسخ

ثبت نظر