ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد. redmi note 7 شیائومی ارزان قیمت مشخصات بسیار بالایی دارد مانند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی.

ردمی نوت 7، جدیدترین گوشی اقتصادی اما قدرتمند شیائومی از زیر برند Redmi رونمایی شد. اگر به خاطر بیاورید سال 2018 بود که شیائومی از عرضه گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی خبر داده بود و حالا ردمی نوت 7 همان گوشی است که منتظرش بودیم. جالب اینجاست که این گوشی در کنار قیمت مقرون به صرفه، از مشخصات درخور توجهی بهره می‌برد. با این اوصاف احتمالا مورد توجه قشر زیادی از مردم در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت. با فیسیت همراه باشید تا به بررسی اجمالی این گوشی بپردازیم.

 

استقلال ردمی از شیائومی؛ عامل قیمت پایین

تقریبا یک هفته پیش بود که مدیرعامل شیائومی، لی جون، از مستقل شدن ردمی خبر داد. به گفته لی جون ردمی با هدف تمرکز بر فروش اینترنتی و کاهش هزینه‌ها فعالیت داشته باشد تا شیائومی بتواند تمامی تلاشش را تولید گوشی‌های میان‌رده و بالارده بگذارد. حالا و با عرضه گوشی redmi note 7 به نظر می‌رسد این هدف در حال تحقق است. 

جالب اینجاست که در پنل پشتی این گوشی برای نخستین بار لوگوی جدید Redmi by Xiaomi نوشته شده است. 

redmi by xiaomi برند مستقل شده

redmi by xiaomi برند مستقل شده

 

مشخصاتی درخور توجه ردمی نوت 7

طراحی طبق ترند بازار

ظاهر ردمی نوت 7 شباهت زیادی به طراحی گوشی کوچک‌تر و مقرون به صرفه اخیر شیائومی، Mi Play دارد که تنها چند هفته از رونمایی آن می‌گذرد. Redmi note 7 هم مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های اخیر بازار، از یکی از جدیدترین ترندهای صفحه نمایش یعنی ناچ قطره‌ای بهره می‌برد تا صفحه نمایش بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

در پنل پشتی هم مجددا از ترند اخیر طراحی، یعنی رنگ گرادیانت استفاده شده است.

طراحی گرادیانت در پنل پشتی ردمی نوت 7 

 

دوربین 48 مگاپیکسلی

دوربین از قابل توجه‌ترین مشخصات این گوشی، دارا بودن دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی است که در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری گوشی با چنین دوربینی در بازار موجود است. این لنز 48 مگاپیکسلی که دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است در کنار لنز 5 مگاپیکسلی که وظیفه سنجش عمق را برعهده دارد، دوربین ردمی نوت 7 را تشکیل داده‌اند.

البته نباید فراموش کنیم که سخت افزار قدرتمند تنها نیمی از کیفیت و عملکرد گوشی را مشخص می‌کند و بقیه ماجرا به نرم افزار بستگی دارد. حالا باید ببینیم که آیا دوربین این گوشی از نظر نرم افزاری هم عملکرد خوبی دارد یا خیر.

از نظر دوربین سلفی هم در ناچ قطره‌ای جلوی گوشی یک لنز 13 مگاپیکسلی جا سازی شده است.

redmi note 7

redmi note 7

 

باتری پرظرفیت

شیائومی ردمی نوت 7 که به صفحه نمایشی 6.3 اینچی با نسبت تصویر 19 به 5 به 9 و رزولوشن 1080p مجهز شده، از پردازنده اسنپدراگون 660 و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

پردازنده به کار رفته در این گوشی جز مشخصات ویژه نیست اما باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت بسیار خوبی در بین گوشی‌های کنونی بازار است.

 

حافظه رم عالی نسبت به قیمت

ردمی، برند تازه مستقل شده از شیائومی، اولین گوشی مستقلش را در دو مدل، یکی با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 150 دلار و مدل دیگر با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 200 دلار راهی بازار خواهد کرد که از نظر رم در بین گوشی‌های مقرون به صرفه بسیار حافظه رم عالی است.

ردمی نوت 7 واقعا خوش قیمت است

همان طور که گفتیم ردمی با هدف تولید گوشی‌های ارزان قیمت از شیائومی مستقل شده است و redmi note 7 هم واقعا خوش قیمت است اما این اصلا به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست. اگر تنها و تنها از منظر دوربین به این گوشی نگاه کنیم و آن را با اندک گوشی‌هایی مقایسه کنیم که از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره می‌برند (مانند آنر ویو 20 و هواوی نوا 4)، متوجه می‌شویم که این گوشی نسبت به دو نمونه نام برده، تنها یک دو و یک سوم قیمت دارد.

 

این گوشی ابتدا در چین و سپس در هند و در مراحل بعدی در سایر نقاط دنیا عرضه خواهد شد.

 

گوشی‌های بیشتری را ببینید:

شیائومی می پلی، اولین گوشی زیر برند پلی معرفی شد

شیائومی می میکس 3، پرچمدار جدید شیائومی رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

autumn1994

جمعه, 21 دی 1397

اگه دلار ده تومن باشه این گوشیو با 1700 میشه خرید
اما...
هم واردات ممنوعه
هم گمرکی بالاست
هم دلار بالاست
هم پول نداریم
اگه دلار 4 تومن بود این گوشی میشد نهایت 800 تومن
تا کی حسرت بکشم دیگه خرید یه گوشی داره واسم آرزو میشه...
تنها کاری که ازم برمیاد اینه حس و آرزوهامو دلخوشی هامو توی دلم بکشم و حسمو سرکوب کنم
نمیدونم چی قراره ازم بمونه...

پاسخ

naser mahdavi

شنبه, 22 دی 1397

با سلام و وقت بخیر .قیمت این مدل 150 یورو میباشد.باتشکر

پاسخ

ثبت نظر