از هم‌اکنون در آسان پرداخت: تراکنش موبایلی فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم کارت ممکن است

از هم‌اکنون در آسان پرداخت: تراکنش موبایلی فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم کارت ممکن است

از هم‌اکنون در آسان پرداخت: تراکنش موبایلی فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم کارت ممکن است.

به گزارش تسنیم به تازگی بانک مرکزی بخشنامه‌ای را صادر کرده است که بنا به آن تراکنش‌های بانکی تنها با کارتی قابل انجام باشند که به نام صاحب سیم کارت است. البته این بخشنامه هنوز در مرحله اجرا نیست.

گزارشات نشان می‌دهد که اخیراً بانک مرکزی از شاپرک و شرکت‌های SPS خواسته است تا از شرکت‌هایی که در روندشان می‌توانند تشخیص دهند که نام صاحب سیم کارت و صاحب کارت بانکی یکی است یا خیر، بخواهند که به صورت آزمایشی این طرح را اجر کنند. با این وجود هنوز هم این ابلاغیه در شبکه پرداخت الزامی نیست.

 

آسان پرداخت؛ اولین مجری تراکنش موبایلی فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم کارت 

جالب اینجاست که شرکت آسان پرداخت هم اعلام کرده است که از همین حالا به بعد تراکنش‌های موبایلی بنا به همین ابلاغیه انجام می‌شوند. به این معنا که تراکنش‌های موبایلی از حالا به بعد تنها در حالتی انجام می‌شوند که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی دقیقاً یکی باشند.

با این اوصاف آسان پرداخت اولین شرکتی است که این ابلاغیه را به اجرا درآورده است. منصوری مدیرعامل این شرکت در این باره اجرایی شدن این قانون چنین توضیح داده است:

این شرکت اولین شرکتی خواهد بود که احراز هویت را برای تراکنش‌های خود اجباری خواهد کرد. الآن برای شارژ کیف پول و تله پرداز این موضوع عملیاتی شده و در آینده نزدیک برای تمام تراکنش های کارتی اجرایی خواهد شد.

منصوری همچنین به کاربرانی که سیم کارتشان به نام خودشان نیست توصیه کرده است که هرچه سریع‌تر برای به نام کردن سیم کارتشان اقدام کنند.

همچنین شهیدی که در مجموعه آسان پرداخت فعالیت دارد درباره نحوه احراز هویت برای تراکنش‌ها چنین توضیح داد که این اقدام باعث افزایش امنیت آپ خواهد شد:

به زودی احراز هویت بین دارنده خط موبایل و صاحب کارت صورت می‌گیرد. یعنی صاحب کارت باید صاحب موبایل باشد و برعکس. اگر موبایل برای خودتان نباشد نمی‌توانید با اپلیکیشن آسان پرداخت کار کنید. این کار باعث افزایش امنیت آپ می‌شود و کاربران این امن بودن را حس خواهند کرد. این کار روی تله‌پرداز و کیف پول بانکی در حال حاضر اعمال شده است.

 

در ایران چه می‌گذرد:

وزیر ارتباطات از اصلاح قیمت‌گذاری اینترنت موبایلی خبر داد

۱۰۰۰سیم‌کارت ویژه کودکان و نوجوانان با اینترنت پاک توزیع شد

دولت الکترونیک این بار باعث حذف 35 میلیون قبض کاغذی می‌شود

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: تسنیم


7 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

xara2000

چهارشنبه, 26 دی 1397

سلام
حالا با این اوصاف پدر من که ضعف بینایی دارد و گوشی موبایل پدرم هم نوکیا 1110 است ومن با گوشی خودم که هواوی p8 lite هست انجام می دهم چه باید کند.
هرروز یه مسخره بازی .

پاسخ

رضا

یک‌شنبه, 14 اردیبهشت 1399

احمقن دیگه
اونیم که وام گرفته رو سیمکارتش اول باید بره سند موبایلشو برگردونه بعد کیف پولشو شارژ کنه
خخخخخ

پاسخ

حمید

دوشنبه, 15 اردیبهشت 1399

اگر از اپلیکیشن خود بانک استفاده کنید خیلی مطمئن‌تر هست، این اپلیکیشن‌های متفرقه بانکی که بنام کیف پول الکترونیکی معروف شدند همشون مثل جاروبرقی از گوشی اطلاعات میدزدند و از لحاظ فنی اپلیکیشن با ضریب ایمنی بالایی ندارند، فردا خبر اومد همه اطلاعات درز کرد و روی اینترنت فروخته شد تعجب نکنید، این استارتاپ‌ها حتی به اندازه موسسات مالی که میلیاردها تومان به جیب زدند هم اعتبار ندارند، امروز هستند و فردا نیستند!

پاسخ

P

سه‌شنبه, 14 بهمن 1399

خب کسایی که ۱۸سالشون نشده و نمیتونن سیم کارت بگیرن باید چیکار کننننن؟؟

پاسخ

مهدی

چهارشنبه, 15 بهمن 1399

با طرح اشتباه کسانی که زیر 18 سال هستند نه میتونن کارت به کارت کنن نه شارژ بخرن ! خب یکم به فکر همه باشید

پاسخ

Amir

دوشنبه, 04 اسفند 1399

خیلی کار مزخرفیه یعنی چه اخه

پاسخ

طیبه منافی ورکیانی

سه‌شنبه, 31 فروردین 1400

من سیم کارتم بنام خودمه و کارتم هم بنام خودمه وقبلا سجام هیچ ایرادی نمیگرفت اما از زمان اجرای این طرح همه چی بهم ریخته و همش پیام دروغ عدم تطبیق دریافت میکنم.چرا؟ ؟ دارید عمدا ناراضی تراشی میکنید که مردم قیام کنند؟اقلا یکی رو پشت سیستم بذارید که سواد برطرف کردن اشکالات رو داشته باشه.

پاسخ

ثبت نظر