واتس‌اپ امکان فوروارد کردن پیام‌ها را محدود کرده تا از شایعه‌پراکنی جلوگیری کند

واتس‌اپ امکان فوروارد کردن پیام‌ها را محدود کرده تا از شایعه‌پراکنی جلوگیری کند

واتس‌اپ تعداد پیام‌هایی را که یک کاربر می‌تواند به یک‌باره فوروارد کند را به پنج پیام محدود کرده تا از شایعه‌پراکنی جلوگیری کند. بنا به گزارش رویترز، محدودیت در تعداد فوروارد پیام‌ها در سراسر جهان از امروز شروع شده است. درحالی که داستان‌های دروغین و گروه‌های شایعه پراکنی در فیسبوک یک مشکل بزرگ در امریکا هستند اما شایعه پراکنی از طریق واتس‌اپ به یک مشکل بزرگ جهانی تبدیل شده است. به خصوص واتس‌اپ در کشور برزیل که در شرف انتخابات ریاست جمهوری در ماه شهریور است به منبع اصلی برای اطلاعات غلط، داستان‌های دروغین و تئوری‌های توطئه برای کاندیدها تبدیل شده است. 
در ماه مرداد واتس‌اپ تعداد پیام‌های قابل فوروارد را به بیست پیام محدود کرده بود و محدودیت پنج پیام تنها در هند امتحان شده بود. پیش از آن شما می‌توانستید یک پیام را به 256 نفر بفرستید. علاوه بر آن واتس‌اپ پیام‌های فوروارد شده را برچسب گذاری می‌کرد. درحالی که شاید محدود کردن تعداد پیام‌های فوروارد شده بتواند از انتشار اخبار دروغ جلوگیری کند اما آنقدرها هم نخواهد توانست اثرگذار باشد. هنوز هم می‌توان پیام‌ها را به یک گروه فرستاد که تا 256 عضو دارد. درنتیجه با وجود این محدودیت پنج پیام فورواردی، یک پیام می‌تواند برای 1300 نفر ارسال شود. 
واتس‌اپ هنوز نگفته که اعمال این محدودیت در کاهش انتشار شایعات اثری داشته یا خیر. مبارزه با شایعه سازی در واتس‌اپ با فیسبوک و اینستاگرام متفاوت است چرا که نحوه‌ی عملکرد آن با این دو پلتفرم شبکه اجتماعی متفاوت است. برعکس فیسبوک بیشتر پیام‌های واتس‌اپ از طریق کانال‌های کدگذاری شده خصوصی ارسال می‌شود درنتیجه به سختی می‌توان دریافت که چه پیامی ارسال شده است. 

مقالات مرتبط:

هشتگ داغ مجازی؛ تخم مرغی که رکورد لایک در اینستاگرام را شکست

شدوبنینگ در شبکه‌های اجتماعی (shadowbanning) چیست؟ آیا ممکن است شما هم دچار این محرومیت شده باشید؟

انتقاد شدید رئیس جمهور از داستان فیلترینگ

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر