هشدار: اغلب اپلیکیشن‌های VPN مجانی خودشان منبع بدافزار هستند

هشدار: اغلب اپلیکیشن‌های VPN مجانی خودشان منبع بدافزار هستند

هشدار: اغلب اپلیکیشن‌های VPN مجانی خودشان منبع بدافزار هستند.

اپلیکیشن‌های VPN جز پردانلودترین اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند که از گوگل پلی دانلود می‎‌شوند تا جایی که تاکنون حدود 260 میلیون بار اپلیکیشن‌های VPN در گوگل پلی دانلود شده‌اند. این ماجرا حداقل در ایران بعد از ماجرای فیلترینگ تلگرام که کاملا صدق می‌کند و بارها و بارها استفاده شدید کاربران از فیلترشکن‌ها به عنوان پیامد فیلترینگ تلگرام عنوان شده است.

قسمت بدتر ماجرا اینجاست که تعداد زیادی از افراد به سراغ استفاده از VPNهای مجانی می‌روند که خطرات خاص خود را دارد اما افراد زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها همچنان از این اپلیکیشن‌های VPN مجانی استفاده می‌کنند.

اخیرا شرکتی به نام Metrics Lab تحقیقاتی را انجام داده که نشان می‌دهد VPNهای مجانی دارای حفره‌های امنیتی هستند. این شرکت برای بررسی VPNها از ابزار VirusTotal استفاده کرده است و متوجه شده که 27 مورد یعنی 20 درصد از 150 اپلیکیشن مجانی پردانلود و برتر از گوگل پلی، خودشان منبع بدافزار بوده‌اند.

گرفتن دسترسی‌های غیرمجاز و بی‌دلیل مشکل دیگر این دست VPNهاست. برای نمونه 25 درصد از این اپلیکیشن‌های VPN مجانی به موقعیت مکانی کاربر دسترسی دارند، 38 درصد از آن‌ها وضعیت دستگاه او را چک می‌کنند و 57 درصد هم با استفاده از کدی آخرین موقعیت مکانی او را به دست می‌آورند.

بارها و بارها درباره استفاده از انواع VPNها هشدار داده شده است اما هنوز هم تعدادی زیادی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند اما باید بدانید که استفاده از VPNها مجانی برابر است با به خطر افتادن امنیت شما.

در ایران و به دلیل تحریم‌ها شاید تصور کنید که استفاده از VPNها اجتناب ناپذیر است اما ما به شما روشی بهتر و ایمن‌تر را معرفی می‌کنیم؛ استفاده از سرویس شکن. این سرویس بومی با استفاده از دو آدرس DNS امکان دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌های معروف و کاربردی مانند دیتا استدیو، گوگل پلی، اپ استور، اوراکل، vmware و... را برای شما فراهم می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

سرویس شکن؛ راهی ساده و قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر