سرویس‌های ارزش افزوده چیست و چطور آن‌ها را غیرفعال کنیم؟

سرویس‌های ارزش افزوده چیست و چطور آن‌ها را غیرفعال کنیم؟

حتما این روزها درباره سرویس‌های ارزش افزوده اخبار زیادی را شنیده‌اید. سرویس‌های ارزش افزوده با همان VAS (مخفف عبارت Value Added Services) سرویس‌هایی هستند که در ازای ارائه خدماتی به شما، هزینه‌ای را از شارژ سیم کارت شما کم می‌کنند. برای مثال عضویت در سرویسی که با ارسال روزانه پیامک، به شما زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و یا پیامک‌های گرفتن فال حافظ روزانه و... .

سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی که از مدت‌ها است رونق افتاده است و استقبال چندانی از آن‌ها نمی‌شود، مدتی بود که به راهی برای فریب مشترکین تلفن همراه تبدیل شده بود. درواقع خیلی از افراد عملا تمایلی بع فعال کردن این گونه سرویس‌ها ندارد زیرا ارسال یک فال حافظ روزانه آن هم هر بار به مبلغ 500 تومان اصلا عاقلانه نیست.

همین عدم استقبال باعث شد تا شرکت‌ها و یا اپلیکیشن‌های مختلفی با فریب افراد و بدون اطلاع دقیق آن‌ها، این افراد را به عضویت سرویس‌های ارزش افزوده دربیاورند. شاید شما هم بارها با تمام شدن شارژ سیم کارت خود مواجه شده‌ باشید و شاید دلیلش همین عضویت‌های بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده باشد. به هر ترتیب ترفندهای زیادی برای عضویت کاربران در این سرویس‌های ارزش افزوده به کار گرفته شده بود.

 

آیا شما هم عضو سرویس‌های ارزش افزوده هستید؟

شاید خودتان هم ندانید اما عضو یک و یا چندین سرویس ارزش افزوده باشید. اگر با کم شدن بی‌دلیل شارژ سیم کارت مواجه هستید، بیشتر به این عضویت اجباری باید شک کنید. به هر ترتیب با شماره‌گیری یک کد دستوری ساده می‌توانید بفهمید که آیا عضو سرویسی هستید و یا خیر. برای این کار کافی است شماره #800* را شماره‌گیری کنید. در صورتی که در سرویسی عضو بودید از همین روش می‌توانید آن را قطع کنید، جلو ضرر را از هر جایی که بگیرید منفعت است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر