هفت سایت قابل اعتماد برای اسکن ویروس و حذف آن

هفت سایت قابل اعتماد برای اسکن ویروس و حذف آن

کامپیوتر همه‎ی ما در زمانی دچار ویروس شده است. اگر تا به حال این اتفاق برایتان نیوفتاده خیلی خوش شانس هستید. اما اگر از ویندوز استفاده می‎کنید احتمالش خیلی پایین است که شما هم یکی از قربانیان نبوده باشید. اپلیکیشن‎های آنتی‎ویروس رایگان آنلاین ابزار آنتی‎ویروس کاملی نیستند. با این حال یک آنتی‎ویروس رایگان آنلاین می‎تواند تا حدی در زمان‎هایی که کامپیوترمان رفتارهای عجیبی دارد به کارمان بیاید. در این مقاله چهار اسکنر آنتی‎ویروس رایگان و ابزارهای حذف آن‎ها و همچنین ابزار آنالیز فایل را به شما معرفی می‎کنیم.

بهترین اسکنرهای آنتی‎ویروس 

این اسکنرهای آنتی‎ویروسی که در ادامه‎ی مقاله معرفی می‎کنیم در نوع خوب بهترین هستند. این ابزارها امکان اسکن کامل سیستم، آنالیز و حذف فایل را به ما می‎دهد. البته به خاطر داشته باشید که یک اسکنر آنلاین نمی‎تواند جایگزین نرم‎افزارهای آفلاین آنتی‎ویروس شود. یک اسکنر آنلاین آنالیز کامل را انجام داده و از شما محافظت کند درنتیجه نمی‎توانید آن را به طور کامل جایگزین اپلیکیشن‎های آفلاین کنید.   

درضمن به خاطر داشته باشید که همه‎ی این اسکن‌ها روی مرورگر شما انجام نمی‎شود. برای مثال برای استفاده از پاندا کلود کرینر باید ابزار اسکنر آنتی‎ویروس آنلاین را دانلود کنید تا بتوانید از اسکن سریع آن استفاده کنید. 

 

1- Panda Cloud Cleaner

آنتی ویروس

 

Panda Cloud Cleaner نسخه‎ی جدید از اسکنر آنتی‎ویروس آنلاین پاندا، Panda ActiveScan است. Panda Cloud Cleaner نسبت به نسخه‎ی قبلی خود قابلیت‎های بیشتری دارد. برای مثال شما می‎توانید با استفاده از Cloud Cleaner پیش از شروع اسکن تمام برنامه‎های پیش زمینه را ببندید. با این کار Cloud Cleaner به شما کمک می‌کند تا راحت‎تر فایل‎های مخربی که بین پروسه‎های واقعی مخفی می‎شوند را بیابید. 

استفاده از Panda Cloud Cleaner بسیار ساده است. وقتی که اسکن کامل شد فایل‎های مخرب را انتخاب کرده و حذف می‎کنید. البته کار Panda Cloud Cleaner ممکن است مدتی زمان‎بر باشد درنتیجه اگر عجله دارید یک گزینه‎ی دیگر را انتخاب کنید. 

 

2- ESET Online Scanner

آنتی ویروس

 

 

ESET Online Scanner یکی از بهترین ابزارهای آنلاین آنتی‎ویروس رایگان است. رابط کاربری آن بسیار ساده است. ESET Online Scanner به شما این امکان را می‎دهد تا بین اسکن سریع، کامل و مخصوص یکی را انتخاب کنید. درضمن شما می‎توانید انتخاب کنید تا فایل‎های مخرب به صورت خودکار حذف شوند. 

 

3- Google Chrome

گوگل کروم

 

بله درست خواندید. شما می‎توانید از طریق گوگل کروم به صورت مستقیم فایل‎های سیستم خود را اسکن کنید. از آنجایی که کروم محبوب‎ترین مرورگر در سراسر دنیاست به احتمال خیلی زیاد شما هم آن را روی دستگاه خود نصب دارید. برای استفاده از اسکنر آنتی‎ویروس آنلاین رایگان گوگل کروم آدرس chrome://settings/cleanup را در نوار آدرس کروم خود کپی و پیست کنید. ( این آدرس روی مرورگرهای دیگر کار نخواهد کرد). وقتی که صفحه بارگذاری شد Find را انتخاب کرده وصبر کنید تا اسکن آنتی‎ویروس کامل شود. 

 

4- F-Secure Online Scanner

آنتی ویروس

 

F-Secure’s Online Scanner سریع‎ترین اسکنر آنتی‎ویروس رایگان آنلاین در این لیست است. F-Secure’s Online Scanner بیشتر بدافزارها را شناسایی کرده و نیاز به نصب ندارد. اما در بین رقیبان خود از همه ساده‎تر است. شما انتخاب نمی‎کنید که چه فایلی اسکن شود، بلکه تمام سیستم شما اسکن می‎شود. با توجه به سرعت اسکن این موضوع مشکلی پیش نمی‎آورد. البته نبود گزینه‌های مختلف باعث شده که استفاده از F-Secure Online Scanner بسیار ساده باشد. 

 

اسکنرهای فایل‎های مخرب فردی 

اسکنرهای فایل مخرب فردی با اسکنرهای آنتی‎ویروس آنلاین متفاوت هستند. در این ابزارها به جای این که شما کل سیستم خود را برای یافتن بدافزار اسکن کنید یک فایل را انتخاب می‏کنید. هدف این است که پیش از اجرای یک فایل روی سیستم آن را اسکن کنید و نه زمانی که دستگاهتان درگیر ویروس شد. 

شما می‎توانید بفهمید که یک فایل مخرب است یا خیر و به طور همزمان به محققان امنیتی کمک کنید تا ویروس‎های جدید را بیابند. البته به خاطر داشته باشید که اسکنر فایل‎های مخرب فردی نمی‎توانند جایگزینی برای نرم‎افزارهای آنتی‎ویروس روی دستگاهتان شوند. 

 

1-VirScan

آنتی ویروس

 

VirScan به شما این امکان را می‎دهد تا یک فایل را آپلود کرده (هر فایل نباید بیشتر از 20 مگابایت حجم داشته باشد) و آن را اسکن کنید. شما همچنین می‏توانید یک فایل ZIP یا RAR را آپدیت کنید. البته فایل شما می‎تواند حداکثر حاوی بیست فایل فشرده باشد. 

 

2- VirusTotal

آنتی ویروس

 

VirusTotal به شما این امکان را می‎دهد که با استفاده از یک فایل، آدرس IP یا URL، یک دامنه و یا هش فایل است. VirusTotal ابزارهای مختلف و یکی از بزرگ‎ترین پایگاه داده‎ها را از فایل‎های مخرب دارد. یک قابلیت دیگر این نرم‎افزار این است که از طریق ایمیل آنالیز را انجام می‎دهد. شما می‏توانید فایل مشکوک خود را به طور مستقیم به VirusTotal ایمیل کنید و آن‎ها وضعیت را برای شما ایمیل می‎کنند. 

 

3- MetaDefender

آنتی ویروس

 

MetaDefender انواع ویروس را از طریق سی ابزار آنتی‎ویروس دیگر شناسایی کرده و فایل شما را از طریق آن‎ها اسکن می‎کند. روند کار آن مانند دیگر ابزارهاست. شما می‏توانید فایل خود را از طریق یک فایل، یک آدرس IP، یک URL، یک دامنه و همچنین CVE آپلود کنید. رابط کاربری MetaDefender بسیار جذاب است و گزینه‎های مختلفی برای آنالیز دارد. 

 

بهترین ابزارهای آنلاین آنتی‎ویروس کدام‎ها هستند؟ 

اگر به دنبال اسکن سریع آنلاین با نتایج خوب هستید  F-Secure Online Scan را امتحان کنید. استفاده ازآن ساده است، چند دقیقه طول می‎کشد و بدافزارهای زیادی را می‎یابد. این اسکنرهای آنتی‎ویروس آنلاین رایگان بسیار خوب هستند اما کافی نیستند. 

شما مجبور نیستید برای نرم‎افزار آنتی ویروس پول زیادی پرداخت کنید اما امنیت خود را خیلی جدی بگیرید و حتماً یک آنتی‎ویروس خوب روی دستگاهتان نصب کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

با این هفت نوع ویروس خطرناک کامپیوتری آشنا شوید

VPNهای رایگان به چهار روش از کاربرانشان سود می‎برند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

iwhy

جمعه, 16 فروردین 1398

ویروس توتال فایل اپلود شما رو به شرکت ها بزرگ انتی ویروس میده و می فروشه
برای کسایی که تو کار امنیت و ای تی هستن انتخاب خوبی نیست .

پاسخ

سینا

شنبه, 24 فروردین 1398

شما گفتید سایت بعدش ابزار معرفی کردین؟

بعدش هم ابزار معرفی کردین پر کاربردترین ابزارها یعنی ترندمیکرو ATTK و Housecall رو سانسور کردین؟؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر