سیستم عامل اختصاصی هواوی تا پاییز عرضه می‌شود؛ سیستم عاملی یکپارچه و 60 درصد سریع‌تر

سیستم عامل اختصاصی هواوی تا پاییز عرضه می‌شود؛ سیستم عاملی یکپارچه و 60 درصد سریع‌تر

سیستم عامل اختصاصی هواوی تا پاییز عرضه می‌شود؛ سیستم عاملی یکپارچه که 60 درصد سریع‌تر برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا، کمپانی‌های چینی همچون هواوی را به شدت درگیر کرده است تا جایی که به دنبال همین ماجرا و در پی درخواست وزارت بازرگانی آمریکا، گوگل گوشی‌های هوشمند هواوی را تحریم کرد. این تحریم به این معناست که گوشی‌های هواوی دیگر به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید را دریافت نخواهند کرد. هواوی اما دور اندیش بزرگی است و بعد از شروع نشانه‌های این جنگ تجاری، تمهیداتی را اندیشیده که این شرایط کمترین ضرر ممکن را برایش داشته باشد.

مدیرعامل هواوی، ریچارد یو، چندی پیش در ماه مارس اعلام کرده بود که اگر دسترسی به سیستم عامل اندروید برایش سخت شود، سیستم عامل اختصاصی خود را جایگزین خواهد کرد. حتی مدیر هواوی گفته بود که سیستم عاملش از قبل توسعه داده شده و آماده عرضه است.

تصمیم هواوی برای عرضه سیستم عامل مخصوص به خود با توجه به تحریم‌های چند روز گذشته آمریکا و گوگل جدی‌تر شد. تحریم‌های گوگل به این معنا بود که گوشی‌های بعدی هواوی در دریافت به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و حتی در استفاده از سرویس‌های گوگل با مشکل مواجه خواهند بود. البته ناگفته نماند که این تحریم اخیر برای مدت 90 روز به تعویق افتاد اما به هر حال این 90 روز هم به پایان می‌رسد. بنابراین هواوی نمی‌تواند همچنان به امید این 90 روز بماند.

 

HongMeng؛ سیستم عامل اختصاصی هواوی

کمپانی هواوی احتمالاً سیستم عامل اختصاصی خودش را به صورت یکپارچه عرضه خواهد کرد. به این معنا که سیستم عامل اختصاصی هواوی که احتمالاً HongMeng نام دارد، می‌تواند روی انواع دستگاه‌های هواوی از جمله گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون، ساعت هوشمند و... نصب شود.

از طرفی هواوی مدعی است که نه تنها اپلیکیشن‌های اندرویدی و وب اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اختصاصی‌اش پشتیبانی می‌شود؛ بلکه به دلیل بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های اندرویدی، برنامه‌ها 60 درصد سریع‌تر اجرا خواهند شد. در آخر باید بگوییم که سیستم عامل اختصاصی هواوی در پاییز عرضه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

جمعه, 03 خرداد 1398

اگر این سیستم عامل بتواند تمام نرم افزارهای اندروید و ویندوز نظیر تری دی مکس ،مایا،ادوب ایلوستریتور ، افتر افکت ، را هم زمان پشتیبانی کند ، بسیار معرکه می شود .
به امید اونروز.

پاسخ

Jason

جمعه, 03 خرداد 1398

آفرین به هواوی. خوشم اومد

پاسخ

ثبت نظر