رجیستری گوشی‌های مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

رجیستری گوشی‌های مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

رجیستری گوشی‌های مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است.

روز گذشته بود که اخباری درباره رجیستری گوشی‌های مسافری، بدون نیاز به استعلام از سامانه گذرنامه و تنها با استفاده از کد ملی منتشر شد. با این خبر به نظر می‌رسید که اجرای این طرح به تعویق افتاده باشد اما این خبر صحت نداشته است.

درواقع حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسما اعلام کرده که از ابتدای خردادماه، برای رجیستری گوشی‌های مسافری باید اطلاعات سفر خارجی مسافر از سامانه ناجا استعلام شود و تنها در صورتی که پاسخ این استعلام مثبت باشد، گوشی رجیستر خواهد شد. دهقانی‌نیا در این باره چنین توضیح داده است:

مطابق با آخرین جلسه‌ی شورای اطلاع‌رسانی اقتصادی دولت که با حضور تمامی اعضا و وزیر کشور به‌عنوان رئیس شورا برگزار شد، مصوب گردید که اجرای طرح از ابتدای خرداد کلید بخورد. اظهارات رئیس اتحادیه به‌صورت رسمی به ما ارسال نشده و رویه همان است که در شورای اطلاع‌رسانی اقتصادی دولت تصویب شد.

دهقانی‌نیا، واردات گوشی‌های مسافری را عملا همان قاچاق گوشی می‌داند. به گفته او گوشی‌های قاچاق در قالب گوشی‌های مسافری وارد کشور می‌شدند و مغازه‌دار آن‌ها را به مردم فروخته و با گرفتن اطلاعات خریدار، گوشی را در سامانه گمرک به عنوان گوشی مسافری به مردم می‌فروشند. از طرفی برای این گونه گوشی‌ها هیچ خدمات پس از فروشی هم ارائه نمی‌شود. به این ترتیب تنها خریدار است که ضرر می‌کند.

به گفته دهقانی‌نیا حقوق ورودی گوشی مسافری 80 دلار معافیت دارد و به همین دلیل سامانه‌ی گمرک و ناجا به همن متصل شده‌اند تا با استعلام، تنها مسافران واقعی بتوانند به‌عنوان مسافر گوشی ثبت کنند، نه کسی که به‌عنوان خریدار به بازار رفته است. وی در انتها تاکید کرده است که از اول خردادماه تنها مسافر واقعی است که 80 دلار معافیت برخوردار خواهد شد.

 

اخبار فناوری ایران:

4 پروژه ملی و دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر