لیست کامل گوشی‌های هواوی که به اندروید Q آپدیت می‌شوند

لیست کامل گوشی‌های هواوی که به اندروید Q آپدیت می‌شوند

لیست کامل گوشی‌های هواوی که به اندروید Q آپدیت می‌شوند را در فیسیت ببینید.

تحریم‌های آمریکا و گوگل که دامن‌گیر هواوی شده است، کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی را در سراسر دنیا نگران کرده است. ماجرا از این قرار است که با وجود تحریم‌های گوگل و آمریکا، آیا این گوشی‌ها که البته طرفداران زیادی هم در سراسر دنیا دارند، همچنان می‌توانند از سرویس‌های گوگل و آپدیت‌های سیستم عامل اندروید بهره ببرند یا خیر؟ برای رفع این نگرانی‌ها، هواوی که خود در جریان مشکلات است، صفحه‌ای رسمی را راه‌اندازی کرده است تا در آن رسما به همه ابهامات و سؤالات جواب دهد.

 

لیست گوشی‌های هواوی که به اندروید Q آپدیت می‌شوند

هواوی با وجود همه این نگرانی‌ها و تحریم‌ها همچنان اصرار دارد که هواوی P30 پرو، هواوی میت 20 پرو و 15 گوشی دیگر به اندروید Q آپدیت خواهند شد. هواوی ضمن معرفی این گوشی‌ها چنین توضیح داده است:

ما مطمئن هستیم که معروف‌ترین محصولاتمان، از جمله گوشی‌های سری P30 آپدیت اندروید Q را دریافت خواهند کرد. ما ماه‌هاست که با شرکت‌های شخص ثالث کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که دستگاه‌هایمان قادرند به اندروید Q به‌روزرسانی شوند. آمادگی‌های تکنیکی و تست‌ها در حال حاضر برای 17 دستگاه آغاز شده است. در واقع گوشی هوشمند هواوی میت 20 پرو در حال حاضر هم تأییدیه آپدیت شدن به اندروید Q، به محض انتشار آن توسط گوگل را دریافت کرده است.

در ادامه هواوی لیست 17 گوشی هوشمندش که به اندروید Q آپدیت می‌شوند را اعلام کرده است:

  1. هواوی P30
  2. هواوی P30 پرو
  3. هواوی میت 20
  4. هواوی میت 20 پرو
  5. هواوی میت 20 RS پورشه دیزاین
  6. هواوی P30 لایت
  7. هواوی P smart 2019
  8. هواوی P smart+ 2019
  9. هواوی P smart Z
  10. هواوی میت 20 ایکس
  11. هواوی میت 20 ایکس (نسخه 5G)
  12. هواوی P20
  13. هواوی P20 پرو
  14. هواوی میت 10 پرو
  15. هواوی میت 10 پورشه دیزاین
  16. هواوی میت 10
  17. هواوی میت 20 لایت

 

همه‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست

بسیاری از کاربران هواوی نگران این مسئله هستند که شاید اپلیکیشن‌های محبوبی مانند واتس آپ، فیس‌بوک، اینستاگرام و... دیگر روی گوشی‌های هواوی از جمله خانواده P30 و میت 20 کار نکنند. این صفحه رسمی هواوی به صورت یک‌طرفه به کاربران اطمینان داده است که جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

اگرچه هواوی اطمینان داده است که لیست گوشی‌های بالا آپدیت اندروید Q را دریافت می‌کنند اما این موضوع تنها به هواوی بستگی ندارد. اگر گوگل به دلیل تصمیمات آمریکا دیگر نتواند با هواوی همکاری داشته باشد، این کمپانی مجبور است به استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود که احتمالاً هونگ منگ نام خواهد داشت، روی بیاورد که این کار خود مشکلات و چالش‌های زیادی را برای هواوی به دنبال خواهد داشت. برای نمونه باید توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را راضی کند تا برنامه‌هایشان را برای سیستم عامل اختصاصی هواوی هم توسعه دهند.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا در صورتی که همکاری هواوی و گوگل به پایان برسد و هواوی مجبور شود از سیستم عامل اختصاصی خودش استفاده کند، شما همچنان به استفاده از گوشی‌های هوشمند این کمپانی ادامه می‌دهید و یا اینکه به برند دیگری مهاجرات خواهید کرد؟ اگر چنین تصمیمی دارید، کدام برند را ترجیح می‌دهید؟

 

اخبار مرتبط:

در صورت عدم پشتیبانی از نرم افزارهای فیسبوک و گوگل، هواوی هزینه گوشی را به خریداران برمی‌گرداند

با کارت حافظه در گوشی‌های هواوی خداحافظی کنید؛ تحریمی دیگر علیه هواوی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر