چگونه روی ویندوز10 ویندوز سندباکس تنظیم کنیم؟

چگونه روی ویندوز10 ویندوز سندباکس تنظیم کنیم؟

مایکروسافت مدام در حال اضافه کردن قابلیت‎های جدید و جذاب به ویندوز10 است. مشکل اینجاست که بیشتر این قابلیت‌ها به درستی کار نمی‎کنند. البته از بعضی از این قابلیت‎ها خیلی استقبال نمی‎شود اما معرفی محیط ویندوز سندباکس برای ویندوز10 مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. 

پیش از این شما تنها می‎توانستید با استفاده از ابزارهای شخص ثالث در ویندوز10 سندباکس بسازید اما حال با ابزارهای خود ویندوز نیز می‎توانید به راحتی این کار را انجام دهید. اما ویندوز سندباکس چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟ 

ویندوز سندباکس چیست؟ 

ویندوز سندباکس یک محیط دسکتاپ مجازی موقتی است. وقتی که ویندوز سندباکس در حال اجراست شما اساساً در حال استفاده از یک نسخه‎ی ترتمیز از سیستم عامل هستید که در آن فعالیت‎هایتان روی سیستم شما تأثیری نخواهد گذاشت. ویندوز سندباکس یک محیط امن است که شما می‎توانید در آن هر نرم‎افزاری را پیش از نصب روی خود دستگاه آزمایش کنید. وقتی که شما سندباکس را می‎بندید فعالیت‎های شما حذف شده و شما به سیستم عامل اصلی خود بازمی‎گردید.  

 

ویندوز سندباکس چطور کار می‎کند؟ 

مایکروسافت از ابزارهای زیادی برای استفاده از ویندوز سندباکس استفاده می‎کند: 

• تولید عکس پویا: ویندوز سندباکس یک تصویر از سیستم عامل شما را در ویرچوال ماشین کپی می‎کند. محیط ویندوز سندباکس همیشه از یک نصب ویندوز10 تازه و پاک با آخرین آپدیت‌ها استفاده می‎کند. البته لازم نیست که شما یک کپی کامل از سیستم عامل را مانند نرم‎افزار مجازی سازی ذخیره کنید. 

• مدیریت حافظه هوشمند: ویرچوال ماشین‎ها می‎توانند بسیار سنگین شوند و از ماشین میزبان بخواهند که سخت‎افزار خود را به اشتراک بگذارد. ویندوز سندباکس از مدیریت حافظه هوشمند برای تخصیص حافظه بین میزبان و سندباکس استفاده می‎کند و کاری می‎کند تا سرعت میزبان پایین نیاید. 

• اسنپ‎شات و کلون : ویندوز سندباکس از دو تکنولوژی مجازی سازی به اسم اسنپ‎شات و کلون برای بارگذاری سریع‎تر سیستم میزبان استفاده می‎کند. اسنپ‎شات به ویندوز سندباکس این امکان را می‎دهد تا یکبار محیط را بوت کرده، سپس حافظه، پردازنده و وضعیت دستگاه نسبت به دیسک را ذخیره ‎کند. از اینجا محیط می‎تواند به جای این که هربار که به سندباکس نیاز است بوت شود خود را از دیسک بازسازی کند. 

ویندوز سندباکس همچنین از مجازی‎سازی گرافیکی برای شبیه‎سازی میزبان استفاده می‎کند. 

 

آیا من می‏توانم ویندوز سندباکس را اجرا کنم؟ 

ویندوز سندباکس هم اکنون روی ویندوز10 پرو یا اینترپراس که اینسایدر پریویو ساخت 18305 یا بالاتر را دارند، یا ویندوز10 با آپدیت می 2019 یا بالاتر دارند قابل اجراست. متأسفانه کاربران ویندوز10 هوم به ویندوز سندباکس دسترسی ندارند. 

شما همچنین به این موارد نیز نیاز دارید: 

• پردازنده‎ی 64 بیت 

• روشن بودن مجازی سازی روی سیستم بایوس 

• حداقل 4 گیگابایت رم ( مایکروسافت 8 گیگابایت را توصیه می‎کند)

• حداقل 1 گیگابایت فضای دیسک خالی ( مایکروسافت استفاده از درایو حالت جامد را توصیه می‎کند) 

• حداقل پردازنده‎ی دو هسته‎ای ( مایکروسافت چهار هسته را توصیه می‎کند). 

از کجا بفهمیم مجازی سازی فعال است؟ 

مجازی سازی

 

پیش از این که به بایوس بروید شما می‏توانید از یک روش ساده بفهمید که مجازی سازی شما فعال است یا خیر. در نوار منو شروع task را تایپ کرده و Best Match را انتخاب کنید. در تسک منیجر به تب Performance بروید. در اینجا می‎توانید ببینید که گزینه‎ی Virtualization فعال و یا غیرفعال است. اگر مجازی‌سازی غیرفعال بود باید به بایوس رفته و آن را فعال کنید. وقتی که این کار را کردید دستگاه را ریستارت کرده و ادامه دهید. 

چطور  Hyper-V و قابلیت ویندوز سندباکس را فعال کنیم؟ 

ویندوز سندباکس

 

حال باید Microsoft Hyper-V را فعال کنید. Microsoft Hyper-V یک ابزار مجازی‎سازی ویندوز سرور است که درون خود ویندوز قرار دارد. در اینجا از Hyper-V برای ساخت ویندوز سندباکس استفاده می‎شود، پس باید اول آن را فعال کنید. 

در نوار جست‎وجوی منو استارت windows features را تایپ کرده و Best Match را انتخاب کنید. به پایین صفحه رفته و  Hyper-V را تیک‎دار کنید. حال پایین رفته و گزینه‎ی Windows Sandbox را بیابید و آن را تیک‎دار کنید. OK را بزنید و سیستم را ریستارت کنید. 

چطور به ویندوز سندباکس دسترسی داشته باشیم؟ 

وقتی که ویندوز ریستارت شد windows sandbox را در نوار جست‎وجوی منوی استارت تایپ کنید. آن را باز کنید. ویندوز سندباکس یک نسخه‎ی تمیز از نسخه‎ی ویندوز شما را باز می‎کند. همیشه آپدیت است و آپدیت‎های سیستمی میزبان را دارد. وقتی که کارتان با آن تمام شد، کافی است اپلیکیشن را ببندید. هر تغییری که در سیستم عامل ویندوز سندباکس ایجاد کنید به صورت دائمی از بین خواهد رفت. 

 

اجرای ویندوز سندباکس درون یک ویرچوال ماشین 

ویندوز سندباکس

 

اگر قصد دارید از ویندوز سندباکس در یک ویرچوال ماشین استفاده کنید باید یک قدم اضافی بردارید. شما باید nested virtualization را فعال کنید. این کار اجرای یک محیط مجازی درون یک ویرچوال ماشین است. در ویرچوال ماشین powershell را در نوار جست‎وجوی منو شروع تایپ کنید، روی گزینه‎ی یافته شده کلیک کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید. حال فرمان زیر را وارد کنید: 

Set-VMProcessor -VMName -ExposeVirtualizationExtensions $true

را با نام ویرچوال ماشین خود عوض کنید. ویرچوال ماشین خود را ریستارت کنید. پس از آن گزینه‎ی ویندوز سندباکس باید در منو شروع شما دیده شود. 

 

اجرای ویندوز سندباکس روی ویندوز10 هوم 

ویندوز سندباکس روی ویندوز10 هوم اجرا نمی‎شود اما یک پچ توسط تیم Deskmodder ساخته شده که به کاربران ویندوز10 هوم امکان استفاده از ویندوز سندباکس را می‎دهد. البته این برنامه ممکن است سیستم شما را به هم بریزد پس حتماً پیش از این کار از سیستم خود بکاپ سیستمی بگیرید. 

 

از ویندوز سندباکس لذت ببرید 

اگر امکانش برای شما موجود است از ویندوز سندباکس استفاده کنید. آپدیت ویندوز10 می هنوز برای بسیاری از کاربران ویندوز10 ممکن نیست. انتشار آپدیت در سطح بسیار گسترده مدتی زمان می‎برد. اما هرگاه که این آپدیت را دریافت کردید می‎توانید از ویندوز سندباکس نیز لذت ببرید. 

 

بیشتر بخوانید:

ویرچوال مموری چیست و چطور می‎توانیم آن را افزایش دهیم؟

هشت روش برای رفع خطای Video Scheduler Internal در ویندوز10

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

kamall vesal

یک‌شنبه, 16 تیر 1398

تنظیم وبروزرسانی حساب گوگل و خدمات گوگل پلی
و استفاده بهینه از برنانه های اجتماعی و....طبق ضوابط و شرایط هر سایت

پاسخ

ثبت نظر