وعده وزیر ارتباطات: امکان تبدیل ADSL به VDSL از امروز (سرویس سورینو)

وعده وزیر ارتباطات: امکان تبدیل ADSL به VDSL از امروز (سرویس سورینو)

وعده وزیر ارتباطات: امکان تبدیل ADSL به VDSL از امروز (سرویس سورینو).

نمایشگاه الکامپ 98 از امروز در حال برگزاری است و وزیر ارتباطات هم در اولین روز برگزاری آن و با یک خبر خوب حضور داشته است. وی در حاشیه برگزاری الکامپ 98 امکان تبدیل ADSL به VDSL  تحت عنوان سرویس سورینو خبر داده است:

سیاست‌گذاری جدید ما برای توسعه شبکه پهن باند ثابت اینترنت این است که از امروز شرکت مخابرات ایران، سرویس VDSL که اینترنت مشترکان را تا 40 مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد، ارائه دهد. شرکت مخابرات ایران از امروز این سرویس را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند و دو میلیون پورت VDSL با نام "سرویس سورینو" و متوسط سرعت 40 مگابیت بر ثانیه به متقاضیان عرضه خواهد شد.

 

وزیر ارتباطات معتقد است که کشور در حوزه شبکه ارتباطات ثابت وضعیت خوبی ندارد و امیدوار است که با راه‌اندازی سرویس VDSL، بتواند مشکلات این حوزه و عقب‌ماندگی در آن را برطرف کند. وی همچنین معتقد است که اپراتورها هم می‌توانند این امکان را برای کاربرانشان فراهم کنند.

 

VDSL مشکل سرعت اینترنت را حل می‌کند

یکی از مشکلاتی که همواره در خصوص اینترنت مطرح می‌شود، سرعت پایین آن است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل این سرعت پایین را چنین توضیح داده است:

به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، 30 درصد مشترکان تنها به اینترنت 2 مِگ دسترسی دارند و 16 درصد مشترکان می‌توانند اینترنت 8 تا 1 مگ دریافت کنند به همین دلیل در صورت راه‌اندازی و توسعه سرویس VDSL، مشکل سرعت مشترکان حل خواهد شد. همچنین در شروع این سرویس، ظرفیت دو میلیون پورت در سراسر کشور، آماده واگذاری است.

 

تعرفه اینترنت VDSL

موضوع تعرفه اینترنت VDSL سؤالی است که در این خصوص مطرح می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص توضیح داده است که هنوز تعرفه‌ای برای این سرویس که سورینو نام دارد تعیین نشده است. آذری جهرمی در این خصوص چنین توضیح داده است:

قیمت‌گذاری این سرویس، مطابق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است. در این مصوبه، قیمت و سرعت سرویس در تمامی سطوح دیده شده است.

 

اخبار مرتبط:

فناوری ADSL در دنیا رو به انقراض است

دبیر شورای عالی فضای مجازی: مردم از گوگل استفاده نکنند 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

زکریا

دوشنبه, 31 تیر 1398

من که از اینترنت مخابرات خیری ندیدم
خریدم چندین بار گفتن درستش کردیم اما زود زود قطع میشد مسیر خونمون هم مخابرات به هیچ شرکتی اجازه ارائه خط نمیده آخرش مجبور شدم مودم ایرانسل tdlte بگیرم که هزینه زیادی دارد برای قشر ضعیف مثل من
قبلا تلفن نداشتیم ایمیل زدم و اعتراض کردم تا خط تلفن بهمون دادن سنندج بعد کارمندان مخابرات گفتند چه نسبتی با وزیر داری سفارشت رو کرده است من دیرتر از همسایه ها ثبت نام کردم اما زودتر بهم خط تلفن دادند
از اینکه وزیر سفارش کرده بود خیلی خوشحال شدم زیرا خط تلفن هم نداشتیم
ضمنا چندین بار اینترنت خریدم و دیدم درست نشده و باز انصراف دادم الان یاد چوپانی افتادم بیچاره راست هم میگفت کسی باورش نمیشد اینترنت درست بشه بازم باورمون نمیشه

پاسخ

ثبت نظر