احتمال دارد قیمت تراشه‎های RAM تا چهل درصد کاهش یابد

احتمال دارد قیمت تراشه‎های RAM تا چهل درصد کاهش یابد

بنا به گزارش شرکت تحلیلیGartner ، قیمت تراشه‎های RAM امسال تا چهل درصد کاهش خواهد یافت. درنتیجه اگر قصد ارتقای حافظه‎ی کامپیوتر خود را دارید بهتر است کمی صبر کنید. دلیل این اتفاق افزایش خیلی بالای عرضه در مقابل تقاضاست. به این معنی که سازندگان بیشتر از نیاز مردم تراشه تولید کرده‎اند و حال با یکدیگر در حال رقابت برای فروش آن هستند. 
به گزارش Gartner، این ارائه‎ی بیش از تقاضا تا اواسط سال 2020 ادامه خواهد داشت. به عقیده‎ی Gartner، دلیل پایین آمدن قیمت‌ها کاهش فروش RAM‎های قدیمی و افزایش موجودی فروشندگان DRAM است. یک دلیل دیگر جنگ تجاری بین امریکا و چین است که در ابعاد بسیار بزرگی روی بازار اثر گذاشته است. به هر حال این خبر خوبی برای کسانی است که قصد دارند یک کامپیوتر جدید بخرند و یا کامپیوتر قدیمی خود را ارتقا دهند. 

 

خبرهای متناقض 


هفته‎ی گذشته در یک گزارش دیگر اعلام شد که قیمت ماژول DRAM افزایش خواهد داشت و RAM نیز گران‎تر خواهد شد. این خبر از طرف شرکت تحلیلی DigiTimes اعلام و توسط Gartner نقض شد. شرکت تحلیلی Gartner نسبت به DigiTimes قابل اعتمادتر است چرا که در گذشته بسیاری از تحلیل‎های DigiTimes اشتباه از آب درآمده‎اند. به هرحال باید به خاطر داشت که هردو خبر بنا بر آمارها هستند و هیچ‎کدام حتمی نیستند. 
با توجه به شرایط کنونی بازار، احتمال کاهش قیمت RAM متحمل‎تر است اما چهل درصد کاهش خود مسئله‎ی دیگری است. به هرحال اگر قصد خرید RAM دارید بهتر است فعلاً کمی دست نگاه دارید و ببینید که تا چند ماه آینده چه خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

اپل قصد دارد تجارت مودم 5G اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار بخرد

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر