فیسبوک نام اینستاگرام و واتس‎اپ را عوض می‎کند

فیسبوک نام اینستاگرام و واتس‎اپ را عوض می‎کند

فیسبوک نام اینستاگرام و واتس‎اپ را عوض می‎کند

فیسبوک اعلام کرده که قصد دارد نام دو اپلیکیشن محبوب خود، اینستاگرام و واتس‎اپ را تغییر دهد. نام اینستاگرام به «Instagram from Facebook» نام واتس‎اپ به «WhatsApp from Facebook» تغییر خواهد کرد. این خبر را ابتدا سایت The Information اعلام کرده و فیسبوک آن را تأیید کرد. 
یکسخنگوی فیسبوک در این باره به مجله‎ی The Information گفت: «ما می‌خواهیم درمورد سرویس‎ها و محصولاتی که مرتبط با فیسبوک هستند واضح‎تر باشیم.» البته نام این اپلیکیشن‎ها روی صفحه‎ی خانه گوشی یا تبلت تغییر نخواهد کرد اما در اپ استورها برای کسانی که قصد دانلود کردن آن‎ها را دارند عوض می‎شود. شرکت فیسبوک پیش‎تر همین تغییر را برای بخش واقعیت مجازی خود Oculus نیز اجرا کرد. 

 

دیوار فیسبوک 

این تغییر نام در فیسبوک مدت‌هاست مورد بحث است. فروردین ماه، جین مانچون که یک بلاگر است در توییتی نوشت که ماه‎هاست که مؤسسین این شرکت به خاطر چند اسمی بودن شرکت به فکر تغییر آن هستند. هنوز دلیل اصلی این تصمیم مشخص نیست اما احتمال می‎رود که دلیلش قوانین FTC است که به گزارش وال استریت ژورنال در حال تحقیق روی املاک شرکت‎های فیسبوک در مورد پرونده‎ی ضد انحصار این شرکت هستند.
حقیقت این است که نام فیسبوک آمیخته شده با رسوایی‎های بسیار زیاد درمورد حفظ حریم شخصی کاربران و استفاده از آن برای دوتا از محبوب‎ترین اپلیکیشن‎های دنیا قطعاً آن‌ها را محبوب‎تر نخواهد کرد بلکه ممکن است مردم به این که حریم شخصیشان در خطر است بیشتر فکر کنند. فیسبوک هنوز نگفته این تغییرات چه زمانی رخ خواهد داد اما ما خبرهای بیشتر را با شما در جریان خواهیم گذاشت. 

 

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام قوانین خود را سختگیرانه‎تر می‎کند

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر