شرکت ارتباطات زیرساخت : دولت اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارد

شرکت ارتباطات زیرساخت : دولت اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارد

مدتی است که بحث افزایش قیمت اینترنت مطرح شده اما این مسئله برای کاربران خوشایند نبود، حالا اما نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت گفته که قیمت اینترنت افزایش نخواهد یافت.

قیمت اینترنت یکی از گلایه‌های دائمی کاربران، مخصوصاً به وزیر ارتباطات است و همواره زیر انواع پست‌های تلگرامی محمد جواد آذری جهرمی، شاهد کامنت‎‌هایی از این دست هستیم. با وجود همه این اعتراض‌ها، چندی پیش خبری درباره افزایش قیمت اینترنت منتشر شد. این در حالی است که در ابتدای سال 98، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیح داده بود که فعلاً رگولاتوری برنامه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت ندارد.

این موضوع افزایش قیمت اینترنت، ذهن کاربران زیادی را درگیر کرده بود و حتی باعث نگرانی آن‌ها شده بود اما حالا نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت رسماً اعلام کرده است که دولت اجازه افزایش قیمت اینترنت را نخواهد داد.

به گفته سجاد بنایی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت، وزارت ارتباطات قصد دارد همه مسائل مربوط به ترافیک اینترنت را به خود اپراتورها واگذار کند، به طوری که خودشان با شرکت‌های خارجی ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب با قرار گرفتن اختیار کامل خرید و فروش مستقیم در دست اپراتورها، واسطه‌ها عملاً حذف شوند. گذشته از این مسئله، بنایی با اصل موضوع افزایش قیمت اینترنت مشکل دارد زیرا به اعتقاد وی، اینترنت در دنیا در حال ارزان شدن است و در ایران هم باید همین اتفاق بیفتد.

 

شرکت زیر ساخت گران فروشی نکرده است

یکی از دلایل افزایش قیمت اینترنت، افزایش قیمت خدماتی بوده است که اپراتورها از شرکت زیرساخت دریافت می‌کرده‌اند اما شرکت زیر ساخت نه تنها این مسئله را رد کرده است، بلکه اعلام کرده است که قیمت خدماتش را نسبت به قبل کاهش هم داده است. سجاد بنایی در این مورد چنین توضیح داده است:

شرکت زیرساخت، قیمت اینترنت را گران نکرده است که این شرکت‌ها بخواهند متأثر از این افزایش، قیمت خدمات خود را افزایش دهند. در واقع شرکت زیرساخت در زمان مدیریت آذری جهرمی طی دو نوبت تا کنون بیش از 50 درصد از قیمت فروش اینترنت به اپراتورها و FCPها را کاهش داده است. در پی این درخواست هم مجموعه رگولاتوری و همچنین شخص وزیر چند شرط برای آن‌ها تعیین کرد، که یکی از آن‌ها افزایش کیفیت خدمات و دیگری تنوع خدمات‌شان بود که بر آن مبنا سازمان تنظیم امکان بررسی درخواست‌شان برای افزایش قیمت را پیدا می‌کند.

 

خرید اینترنت تنها 10 درصد هزینه اپراتورهاست

بنایی قیمت اینترنتی که اپراتورها و FCPها از شرکت زیر ساخت خریداری می‌کنند را تنها به اندازه 8 تا 10 درصد کلیه هزینه‌های آن‌ها اعلام کرده است. این ادعا به این معناست که حتی اگر شرکت زیرساخت، اینترنت را با قیمت صفر هم در اختیار FCPها و اپراتورها قرار دهد، این شرکت‌ها در نهایت 10 درصد از کل هزینه‌هایشان کم خواهد شد.

 

دو طرف گله مند هستند

جالب است بدانید که در چند ماه اخیر، مدیران شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، نسبت به ثابت ماندن قیمت اینترنت و عدم افزایش قیمت آن شدیداً اعتراض داشته‌اند. در واقع اپراتورها معتقدند که باید گران‌ترین اینترنت را بخرند اما آن را با ارزان‌‌ترین قیمت به کاربران بفروشند. این اعتراض دو طرفه است زیرا کاربران هم معتقدند که در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، سرعت و کیفیتی که باید دریافت کنند را ندارند. حالا باید منتظر باشیم تا نتیجه این کشمکش را ببینیم اما امیدواریم که قیمت اینترنت در ایران گران نشود و در عین حال کیفیت آن هم بالا برود.

 

اخبار مرتبط:

زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسد

 

آیا در سال جاری با افزایش قیمت اینترنت مواجهیم؟

خلف وعده؛ قیمت بسته‌های اینترنت ثابت افزایش یافت

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر