گوشی ردمی نوت 8 و 8 پرو معرفی شدند؛ تجربه اولین‌های شگفت انگیز در یک گوشی فوق‌العاده ارزان

گوشی ردمی نوت 8 و 8 پرو معرفی شدند؛ تجربه اولین‌های شگفت انگیز در یک گوشی فوق‌العاده ارزان

گوشی ردمی نوت 8 و 8 پرو معرفی شدند؛ تجربه اولین‌های شگفت انگیز در یک گوشی فوق‌العاده ارزان. با این معرفی همراه فیسیت باشید.

ردمی نوت 7 پرو یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های ارزان قیمتی است که در سال 2019 معرفی شده است. در واقع این گوشی از زیر برند ردمی از برند شیائومی است که دقیقاً با هدف قرار دادن محصولات خوش قیمت کار می‌کند.

حالا در ادامه این روند، شیائومی گوشی ردمی نوت 8 و 8 پرو را رونمایی کرده است که در کنار مشخصات بسیار عالی، قیمت فوق‌العاده مناسبی دارد. در ضمن ردمی نوت 8 پرو اولین گوشی دنیاست که از دوربین 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد. با فیسیت همراه باشید تا این دو گوشی هوشمند را با هم بررسی کنیم.

 

بررسی گوشی ردمی نوت 8

نمایشگر بزرگ و به روز

ردمی نوت 8 از نمایشگر 6.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بهره می‌برد. شیائومی در این گوشی، طراحی به روزی را به کار گرفته است. در واقع در بالای نمایشگر شاهد ناچ قطره‌ای هستیم که جایگاه دوربین است و در لبه پایینی نمایشگر هم حاشیه‌ای باریک قرار گرفته است. به این ترتیب این گوشی هوشمند از نسبت 81.7 درصدی نمایشگر به پنل جلویی بهره می‌برد.

 

مشخصات سخت افزاری درخور توجه

قلب تپنده ردمی نوت 8 شیائومی، پردازنده اسنپدراگون 665 هشت هسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی 11 نانومتری است که با پردازنده گرافیکی آدرنو 610 جفت شده است.

شیائومی این گوشی را در چند مدل عرضه کرده است، یکی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که نسخه پایین‌رده این گوشی است، دیگری با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی.

این مشخصات برای یک گوشی میانرده و ارزان قیمت فوق العاده است و جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد اما با این حال اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، نگران نباشید زیرا می‌توانید به لطف کارت حافظه، تا 256 گیگابایت به حافظه این گوشی اضافه کنید.

 

دوربین اصلی و سلفی

شیائومی گوشی هوشمند ردمی نوت 8 را به دوربین اصلی چهار گانه مجهز کرده است که مشخصات هر لنز به صورت زیر است:

  • 48 مگاپیکسل، از نوع واید، با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، از نوع اولتراواید، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، دوربین اختصاصی ماکرو
  • 2 مگاپیکسل، عمق سنج، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

این مشخصات دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند، برای یک گوشی ارزان قیمت بسیار عالی است.

 

سایر مشخصات برجسته ردمی نوت 8

دیگر مشخصه مهم ردمی نوت 8، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی است که از شارژ سریع 18 واتی هم بهره می‌برد. مشخصه مهم دیگر این گوشی تجهیز به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9.0 پای است. شیائومی این گوشی را در دو رنگ آبی و سبز و با قیمت حدود 130 یورو عرضه کرده است.

 

بررسی گوشی ردمی نوت 8 پرو؛ تجربه اولین‌های شگفت انگیز

ردمی نوت 8 پرو نسخه قدرتمندتری از ردمی نوت 8 است که مشخصات برجسته‌تری نسبت به ردمی نوت 8 دارد. با بررسی این گوشی همراه فیسیت باشید.

 

نمایشگر بزرگ‌تر

ردمی نوت 8 پرو از یک نمایشگر 6.53 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بهره می‌برد که با گوریلا گلس 5 (هم پنل جلویی و هم پنل جلویی) محافظت می‌شود. از تصاویر این طور به نظر می‌رسد که حاشیه پایینی در ردمی نوت 8 پرو کمی باریک‌تر از ردمی نوت 8 است و به این ترتیب نسبت نمایشگر به کل پنل جلویی در این گوشی 84.9 درصد است که کمی بیشتر از ردمی نوت 8 است.

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

سخت افزار بی نظیر در نوع خود

این گوشی هوشمند به پردازنده Mediatek Helio G90T هشت هسته‌ای 12 نانومتری بهره می‌برد که با پردازنده گرافیکی Mali-G76MC4 جفت شده است. در واقع ردمی نوت 8 پرو اولین گوشی دنیاست که از این پردازنده بهره می‌برد. مدیاتک از این تراشه به‌ عنوان تراشه گیمینگ یاد می‌کند و به همین دلیل گرمای بیشتری تولید می‌کند. ردمی برای حل این مشکل، از سیستم جدید خنک‌کننده مایع استفاده کرده که حرارت داخلی بدنه را کاهش می‌دهد.

این گوشی در سه مدل، یکی با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. ضمناً با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی می‌توانید تا 256 به حافظه این گوشی اضافه کنید. بنابراین از نظر کمبود حافظه به هیچ عنوان نگران نباشید.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این گوشی هوشمند نسبت به قیمتش، از مشخصات سخت افزاری بی‌نظیری بهره می‌برد، این میزان رم و حافظه داخلی، در کنار این پردازنده، همه و همه شاهدی بر این مدعا هستند.

 

دوربین اصلی و سلفی؛ اولین گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی

ردمی نوت 8 پرو از دوربین چهار گانه اصلی با مشخصات زیر بهره می‌برد و اولین گوشی هوشمند دنیاست که به دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز شده است.

  • 64 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، از نوع واید
  • 8 مگاپیکسل، از نوع اولترا واید، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، دوربین اختصاصی ماکرو
  • 2 مگاپیکسل، عمق سنج، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

تفاوت دیگری که دوربین ردمی نوت 8 پرو نسبت به ردمی نوت 8 دارد، نحوه قرار گرفتن دوربین اصلی در پنل پشتی است. در ردمی نوت 8 پرو دوربین چهار گانه در وسط پنل پشتی قرار گرفته است اما در ردمی نوت 8 دوربین در سمت چپ قرار گرفته است.

در بریدگی کوچک بالای نمایشگر هم دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که به لطف بهره بردن از هوش مصنوعی، قابلیت‌های جذابی را ارائه می‌کند.

 

سایر مشخصات ردمی نوت 8 پرو

این گوشی هوشمند از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی همراه با شارژ سریع 18 واتی و شارژ سریع 4+ بهره می‌برد. مجهز شدن به اندروید 9.0 پای، سنسور اثر انگشت، جک 3.5 میلی متری صدا و بلوتوث 5.0 از جمله دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.

شیائومی این گوشی هوشمند را در چهار رنگ مشکی، قرمز، آبی و سفید و با قیمت تنها 180 یورو، در ماه سپتامبر راهی بازار خواهد کرد.

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

 

نظر شما درباره این گوشی‌های فوق العاده و در عین حال ارزان قیمت چیست؟ آیا تا کنون از گوشی‌های برند شیائومی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما آیا زمان آن رسیده است که شیائومی را هم در کنار سامسونگ و هواوی، به عنوان یک برند برجسته انتخاب کنیم؟

 

 

اخبار مرتبط:

سریع‌ترین گوشی دنیا را از نزدیک ببینید؛ ردمی K20 پرو

ردمی نوت 7 پرو؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر