تعرفه 15 درصدی برای محصولات اپل در نظر گرفته شد

تعرفه 15 درصدی برای محصولات اپل در نظر گرفته شد

تعرفه 15 درصدی برای محصولات اپل در نظر گرفته شد.

آمریکا و چین درگیر جنگ تجاری هستند  و علاوه بر هواوی، پای شرکت اپل هم به این جنگ تجاری باز شده است. حالا دولت آمریکا برای محصولات اپل تعرفه 15 درصدی را در نظر گرفته است که از همین امروز برابر با 1 سپتامبر اعمال می‌شود. این تعرفه که در ابتدا قرار بود 30 درصد باشد، روی صدها محصول و کالای تکنولوژی از جمله محصولات اپل اعمال شده است.

اپل بزرگ‌ترین کمپانی تکنولوژی آمریکا است که برای کاهش هزینه‌هایش، محصولات مختلفش را در چین و با همکاری فاکسان اسمبل می‌کند و سپس این محصولات را به سراسر دنیا ارسال می‌کند. ایرپاد اپل، اپل واچ و بندهای آن، اپل هوم پاد از جمله محصولاتی هستند که مشمول این تعرفه می‌شوند. گوشی‌های آیفون در حال حاضر مشمول این تعرفه نمی‌شوند اما ممکن است از 15 دسامبر برای آیفون‌ها هم تعرفه 15 درصدی در نظر گرفته شود.

البته اپل تنها کمپانی نیست که مشمول این تعرفه شده است نیست، بلکه تلویزیون‌ها، اسپیکرها، دوربین دیجیتال، باتری‌های لیتیوم یونی و فلش‌ها تنها بخش کوچکی از محصولات الکترونیکی هستند که برای آن‌ها تعرفه 15 درصدی در نظر گرفته شده است. در واقع باید بگوییم که لیست کالاهایی که شامل این تعرفه 15 درصدی از سوی آمریکا شده‌اند، 122 صفحه می‌شود.

موضوع اینجاست که این تعرفه به ضرر اپل خواهد بود و به گفته تیم کوک، مدیر عامل اپل، این تعرفه 15 درصدی رقیب شماره 1 اپل، یعنی سامسونگ را قوی‌تر از قبل خواهد کرد. 

اپل هنوز درباره قیمت کالاهایش و اینکه آیا قصد افزایش قیمت را دارد یا خیر، توضیحی نداده است اما یک تحلیل‌گر به نام JP Morgan معتقد است اپل قیمت‌هایش را همچنان روی همین پایه حفظ خواهد کرد. دلیلش هم این است که سودی که اپل برای محصولاتش در نظر می‌گیرد بالاست و از این رو با حذف همین 15 درصد هم، همچنان سود خوبی به دست خواهد آورد.


ضمناً باید بگوییم که انتظار می‌رود از اول ماه اکتبر تعرفه 30 درصدی روی 250 میلیارد دلار محصول اعمال شود.

 

اخبار مرتبط:

اپل گران‌فروشی قدرتمند، برای ساخت آیفون XS مکس تنها 443 دلار نیاز است

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر