فکر نصب برنامه‌های گوگل روی هواوی میت 30 را از سر بیرون کنید

فکر نصب برنامه‌های گوگل روی هواوی میت 30 را از سر بیرون کنید

وب سایت LZPlay.net از دسترس خارج شد، فکر نصب برنامه‌های گوگل روی میت 30 را از سر بیرون کنید.

هواوی میت 30 پرو؛ پرچمدار 2019 هواوی که تنها کمتر از یک ماه از رونمایی آن می‌گذرد، در جایگاه و شرایطی است که هیچ وقت، هیچ گوشی دیگری در این شرایط نبوده است. در واقع به واسطه تحریم‌های آمریکا، اگرچه این گوشی به صورت جهانی عرضه شد اما دسترسی رسمی به گوگل پلی استور و امکان استفاده از برنامه‌های را نداشت. با این اوصاف استفاده از سرویس‌های کاربردی گوگل مانند جیمیل و... روی این گوشی ممکن نبود.

با معرفی این گوشی، به سرعت یک راه ساده برای نصب اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی میت 30 معرفی شد. یک اپلیکیشن چینی به نام LZPlay این کار را انجام می‌داد و به این ترتیب هواوی میت 30 را به یک گوشی معمولی و نرمال تبدیل می‌کرد.

از همان ابتدا، وب سایت‌های داخلی و خارجی زیادی درباره نحوه نصب سرویس‌های گوگل روی هواوی میت 30 با استفاده از LZPlay آموزش‌هایی را در قالب مقاله ارائه کردند اما حالا این راهکارِ نصب اپلیکیشن‌های گوگل روی هواوی میت 30 از کار افتاده است!

 

LZPlay چطور کار می‌کرد؟

جان وو، یکی از محققان ارشد امنیت اندروید است و روی این اپلیکیشن تحقیقاتی را انجام داده است. بنا به بررسی‌های وی، این اپلیکیشن از یک سری مجوزهای دسترسی استفاده می‌کرد که تنها مربوط به گوشی‌های هواوی بودند. یکی از این دسترسی‌ها، مجوز نصب تعدادی از اپلیکیشن‌ها به عنوان اپلیکیشن سیستمی است. حالا برای نصب تعدادی از برنامه‌های گوگل، این دسترسی سیستمی لازم است اما هواوی میت 30 پرو به دلیل تحریم، از این امکان بهره نمی‌برد. اما به هر ترتیب این برنامه‌ها برای گرفتن مجوز دسترسی، به امضای دیجیتال هواوی نیاز دارند و هواوی هم برای دادن این مجوز، مراحل بررسی سختی را در نظر گرفته است.

 

چرا LZPlay از دسترس خارج شد؟

حالا ماجرا اینجاست که مشخص نیست دو مجوز دسترسی که در اختیار این برنامه قرار گرفته است، چه دلیلی داشته‌اند و به چه کاری می‌آیند. همین موضوع و بررسی جان وو باعث شده که تنها چند ساعت بعد از انتشار گزارش وی، وب سایت LZPlay.net از دسترسی خارج شود و دیگر قابل استفاده نباشد. حتی افرادی که قبلاً این برنامه را دانلود و نصب کرده‌اند هم دیگر دسترسی درستی به آن ندارند. ضمناً گوشی‌های هواوی میت 30 که این برنامه روی آن‌ها نصب شده است، قادر به انجام SafetyNet نیستند؛ آزمایشی که به کاربر اعلام می‌کند گوشی او ایمن و روت نشده است.

با این اوصاف کاربرانی که تا به امروز این برنامه را روی گوشی هواوی میت 30 خود نصب نکرده‌اند، دیگر امکان استفاده از آن را ندارند و باید منتظر باشند تا دعوای تجاری آمریکا و هواوی به پایان برسد. البته ممکن است به زودی کاربران، راهی دیگر برای استفاده از سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های خانواده هواوی میت 30 پیدا کنند.

 

گوشی‌های هواوی میت 30 پرو به عنوان پرچمداران فوق العاده قدرتمند هواوی و هواوی میت 30 پرو به عنوان دارنده بهترین دوربین گوشی، فروش بسیار عالی را در همان ابتدا تجربه کردند اما اینکه امکان استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل را ندارند، بی شک روی فروش آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با وجود عدم امکان دسترسی به سرویس‌های گوگل، حاضرید هواوی میت 30 و 30 پرو را خریداری کنید؟

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 پرو، صدرنشین در DXOMARK شد؛ بهترین دوربین گوشی 2019

هواوی میت 30 پرو و میت 30 به صورت رسمی معرفی شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

zakaria

جمعه, 12 مهر 1398

کاش یه گوشی که هیچ نوع سرویس و برنامه اضافی نداشته باشه وجود داشت و هرکسی هرچی خودش میخواد نصب بکنه قبلا میرفتی ساندویچی هرچی میداد میخوردی اما الان اون چیزی که خودت دوست داری میریزی

پاسخ

علی

شنبه, 11 آبان 1398

90 درصد اپلیکیشن های مهم و کاربردی بدون داشتن گوگل پلی سرویس اصلا در گوشیهای اندرویدی قابلیت اجرا ندارن اصلا گوشی اندروید بدون سرویسها و فروشگاه گوگل یه چیز بدون مصرف و استفادس و به غیر از دوربین و عکس و فیلم و وب گردی فرقی با گوشیهای قدیمی نداره

پاسخ

ثبت نظر