منتظر گمرکی 26 درصدی برای گوشی‌های مسافری باشید

منتظر گمرکی 26 درصدی برای گوشی‌های مسافری باشید

منتظر گمرکی 26 درصدی برای گوشی‌های مسافری باشید.

از مهرماه 96 که طرح رجیستری در کشور اعمال شد، روش‌های زیادی برای دور زدن این طرح روی کار آمد. یکی از این روش‌ها، سو استفاده از قوانینی بود که برای گوشی‌های مسافری اعمال می‌شد. حتی در این بخش عده‌ای از افراد سودجو هم بودند که با خرید و یا دزدیدن اطلاعات مسافران، اقدام به واردات گوشی به صورت مسافری کرده بودند.

حالا بازار موبایل که مدتی است در سکون به سر می‌برد، با خبر تازه‌ای دچار شک شده است. در واقع باید منتظر گمرکی 26 درصد برای گوشی‌های مسافری باشیم.

ماجرا از این قرار است که کمیسیون ماده یک وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) چند روز پیش در رابطه با گوشی‌های مسافری پیشنهادی را ارائه کرده است که به نظر می‌رسد با آن موافقت شده است. گویا قرار است از این پس گمرکی گوشی‌های مسافری به 26 درصد افزایش یافته است. این مصوبه داخلی به صورت زیر است:

با افزایش حقوق ورودی گوشی به 26 درصد و حذف معافیت مندرج در ماده 138 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی و ماده 39 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (معافیت 80 دلار برای واردات گوشی همراه مسافری و 50 دلار برای واردات به صورت پستی) موافقت شد.

گفته می‌شود که در صورتی که هیئت وزیران با این پیشنهاد کمیسیون ماده یک در وزارت صمت موافقت کرده و آن را تایید و تصویب کند، از این به بعد واردات گوشی مسافری با هزینه همراه خواهد بود. ضمنا باید بدانید که اعضای این کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات شامل نمایندگان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی هستند.

 

اخبار مرتبط:

خرید و فروش اطلاعات هویتی مسافران برای رجیستری گوشی‌های قاچاق؛ یک ترفند دیگر برای دور زدن رجیستری

رجیستری گوشی‌های مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فارس


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر