گوگل کمپانی فیت بیت را با ارزش 2.1 میلیارد دلار خرید

گوگل کمپانی فیت بیت را با ارزش 2.1 میلیارد دلار خرید

گوگل کمپانی فیت بیت را با ارزش 2.1 میلیارد دلار خرید تا در حوزه پوشیدنی‌ها حضور یابد.

ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و ردیاب‌های سلامتی، این روزها به یکی از محبوب‌ترین پوشیدنی‌ها در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. کمپانی‌های بزرگی همچون اپل، سامسونگ، فیت بیت، شیائومی و... در این حوزه به شدت فعال (و البته برخی از آن‌ها واقعا موفق) هستند. چند روز پیش شایعات و اخباری درباره تمایل گوگل برای خرید کمپانی سلامت‌محور فیت بیت منتشر شد. حالا گوگل رسما اعلام کرده است که کمپانی فیت بیت را به ارزش 2.1 میلیارد دلار خریداری کرده است.

 

تصاحب فیت بیت توسط گوگل

فیت بیت سال‌هاست که در حوزه پوشیدنی‌ها فعالیت دارد و محصولاتش را با سیستم عامل Wear OS راهی بازار می‌کند اما طی این سال‌ها نتوانسته ‌است به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. حالا با تصاحب فیت بیت توسط گوگل و به لطف دانش گوگل در این حوزه، امیدواریم که خون تازه‌ای در رگ‌های فیت بیت و محصولاتش جاری شود. گوگل معتقد است با دانش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی، نرم افزار و سخت افزار، می‌تواند این تغییر ضروری را در ردیاب‌های سلامتی فیت بیت ایجاد کند. ضمنا قرار است محصولات این کمپانی، زین پس عنوان Made by Google را یدک بکشند.

تنها مسئله‌ای که به دنبال این توافق احتمالا ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است، موضوع امنیت اطلاعات کاربران است؛ موضوعی که همواره به عنوان نقطه ضعف گوگل در ذهن‌ همه جای خوش کرده است. حالا فیت بیت برای رفع این نگرانی، در بیانیه‌ای جداگانه متعهد شده است که این کمپانی با جدیت سابق، حریم خصوصی کاربران در حوزه سلامت و داده‌های سلامتی را حفظ خواهد کرد و مستقیما اشاره کرده است که از داده‌های پوشیدنی‌های سلامتی‌محور فیت بیت (ردیاب‌های سلامتی این کمپانی) به هیچ عنوان در تبلیغات گوگل استفاده نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

بررسی دستبند هوشمند می بند 4 شیائومی

راهنمای خرید: بهترین دستبندهای هوشمند و ردیاب‌های سلامتی 2019 زیر 50 دلار

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: gsmarena و theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر