آمازون هک شد!!

آمازون هک شد!!

شرکت آمازون از کاربران خود خواست، رمز حساب‌های خود را تغییر دهند.

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ شرکت آمریکایی تجارت الکترونیک و خدمات کلود آمازون اعلام کرد، به دلیل یافته شدن اطلاعات برخی از کاربران این وبگاه در فضای مجازی، بهتر است همه‌ی مشترکان رمز خود را تغییر دهند.
البته این شرکت به‌طور رسمی به این موضوع اعتراف نکرده و اطلاعاتی در مورد تعداد حساب‌های هک شده منتشر نکرده است.
این شرکت از روز 30 سپتامبر شروع به ارسال ایمیل‌هایی به کاربران خود با مضمون تغییر رمز کرده است. در این ایمیل اشاره شده که این سرقت از آمازون صورت نگرفته، اما پسورد تعدادی از کاربران در دیگر وبگاه‌ها منتشر شده و بهتر است پسورد خود را تغییر دهند. البته، آمازون این ایمیل را تنها به افرادی ارسال کرده که اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته و خود شرکت نیز پسورد موقت دیگری برای این حساب‌ها اعمال کرده است.
در این ایمیل آمده است: «در روند بررسی عادی خود، متوجه شدیم که برخی از ایمیل‌ها و پسورد آن‌ها به‌صورت آنلاین منتشر شده است. گرچه این مطلب به آمازون مرتبط نبوده است، ما اطلاع داریم که برخی از کاربران از ایمیل و پسورد مشابه برای همه‌ی وبگا‌ه‌ها استفاده می‌کنند. ما برای حساب‌های قربانی‌شده پسورد موقت جدید اعمال کرده‌ایم.»
این در حالی است که در ماه ژوئن سال جاری، اخباری در مورد هکری منتشر شده بود که ادعا می‌کرد 80 هزار حساب‌کاربری آمازون را هک کرده است. همچنین هکر دیگری به فروش دیتابیس از یک سرور شخص سوم نامشخص در بازار آمازون دست زده بود.
اگرچه، مشخص نیست که این ایمیل به حادثه‌ی مذکور مرتبط باشد و آمازون نیز به سؤال خبرنگاران در این مورد پاسخ نداده است؛ بنابراین، اگر شما نیز چنین ایمیلی دریافت کرده‌اید، پسورد خود را تغییر دهید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر