یک فایر فاکس سریع تر می خواهید؟ به زودی می توانید از Quantum موزیلا استفاده کنید.

یک فایر فاکس سریع تر می خواهید؟ به زودی می توانید از Quantum موزیلا استفاده کنید.

این ابزار علاوه بر این که صفحات وب سایت ها را سریع تر بارگذاری می کند، یک جست و جوی راحت تر را نیز در اختیار کاربران می گذارد.

موزیلا در حال بهینه سازی موتور جست و جوی گسکو (Gecko) می باشد تا بتواند ویژگی های دینامیکی وب سایت های مدرن را به گونه ای بهتر در اختیار کاربران بگذارد. این سازنده اخیرا برنامه ای را با نام پروژه کوانتوم شروع کرده است تا بتواند از این طریق به واسطه بهینه سازی موتور جست و جوی خود یک وب گردی سریع تر را تا پایان سال 2017 در اختیار کاربران بگذارد. 

موتور کوانتوم همان طور که گفته شد توانایی فایر فاکس را در ارائه ویژگی هایی نظیر قابلیت های پخش خودکار فایل های ویدئویی، انیمیشن های با کیفیت و همچنین ارائه امکان پیام رسانی آنی بین کاربران، که در طراحی وب سایت های مدرن به کار می روند، بهبود می بخشد. از آنجایی که کاربران انتظار دارند که چنین ویژگی هایی را در اختیار داشته باشند و برنامه نویسان هم می خواهند که از آن ها استفاده کنند، موزیلا به این فکر افتاده است که روش کار خود را در ارائه خدمات اینترنتی بهبود بخشد.

این موتور جست و جو علاوه بر این عملکرد سخت افزارهای اجرا کننده مرورگرها را نیز بهتر می سازد. موزیلا در این رابطه گفته است که کاربرانش تا پایان سال 2017 شاهد یک بهبود عملکرد بسیار چشمگیر در نحوه کارکرد سخت افزار رایانه ها، تبلت ها و گوشی های خود خواهند بود. 

دیوید برایانت، رئیس پلت فرم مهندسی موزیلا، می گوید: " صفحات اینترنتی سریع تر بارگذاری می شوند و جست و جو کردن بین صفحات هم به میزان زیادی روان تر می گردد. انیمیشن ها و نرم افزارهای تعاملی نیز پاسخ دهی بسیار بهتری خواهند داشت و علاوه بر این قادر خواهند بود که در یک نرخ فریم ثابت مطالب فشرده تری را پخش کنند؛ نکته دیگر این که مطلبی که برای کاربر بیشترین اهمیت را دارد، با در نظر گرفتن توان پردازشی دستگاه به واسطه موتور جست و جوی کوانتوم، در اولویت ارائه و یا پخش قرار می گیرد. "

موزیلا علاوه بر این که کوانتوم را بر مبنای موتور جست و جوی گسکو ساخته است، ویژگی های برخی از پروژه هایش را نیز در کنار زبان Rust به این موتور افزوده تا بتواند از فناوری های پردازشی استفاده بهتری ببرد. این سازنده سعی دارد که فایر فاکس را مدرنیته کند تا بتواند از پس رقابت با کروم در دنیای رایانه ها و مینی اپرا در دنیای گوشی های هوشمند برآید.

پروژه کوانتوم به دنبال پروژه الکترولیز (Electrolysis) شروع شد، برنامه ای طولانی که توسط موزیلا به منظور مجهز کردن مرورگر فایر فاکس به قابلیت انجام پردازش های چند گانه دنبال می شد. این قابلیت در حدود دو ماه پیش در اختیار برخی از کاربران قرار گرفت و در طول چند ماه آینده نیز در اختیار همه کاربران دسکتاپ گذاشته می شود. موتور کوانتوم در سال آینده در اختیار کاربران سیستم عامل های لینوکس، مک، ویندوز و اندروید قرار می گیرد. 

برایانت می گوید: " کوانتوم یک پروژه جاه طلبانه است با وجود این کاربران مدت زمان زیادی برای استفاده از مزایای آن منتظر نخواهند ماند. سال 2017 شاهد بهینه سازی های زیادی در عملکرد مرورگر فایر فاکس خواهد بود؛ عملکردی که در سال های بعد هم دوباره بهبود می یابد. "

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر