اندروید 11 از ضبط ویدیوهایی با حجمی بیش از ۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند

اندروید 11

گوشی‌های اندرویدی کنونی نمی‌توانند ویدیوهایی با حجم بیش از 4 گیگابایت را ضبط کنند اما این محدودیت در اندروید 11 از بین خواهد رفت.

اکثر تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. با وجود اینکه همواره از این سیستم عامل در سال‌های اخیر استفاده شده اما دارای یک محدودیت مخصوص بوده است. در واقع کاربران این سیستم عامل نمی‌توانند ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت ضبط کنند. حالا به نظر می‌رسد این محدودیت در نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید ۱۱ حذف خواهد شد.

با گذشت زمان، این محدودیت بیشتر آزار دهنده شد، چرا که در حال حاضر گوشی‌هایی که قادر به ضبط فیلم‌های 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه هستند در همه جای دنیا وجود دارن و این بدان معنی است که سایز فیلم‌های ذخیره شده بسیار بزرگ است و فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. با این اوصاف اگر اولین دستگاه‌هایی با قابلیت ضبط فیلم‌های 8k در آینده بسیار نزدیک به بازار عرضه شوند، گوشی‌ها به فضای به مراتب بیشتری نیاز دارند.

در سال ۲۰۱۴ گوگل چنین محدودیتی را برای سیستم عامل اندروید در نظر گرفت. در آن سال گوشی‌های بسیار کمی قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 4K بودند. با توجه به این موضوع که در سال 2014 گوشی‌های هوشمند دارای فضای ذخیره‌سازی محدود بودند و همچنین اکثر آن‌ها می‌توانستند ویدیو با حداکثر رزولوشن 1080p ضبط کنند، محدودیت اندروید که برای فیم های بالاتر از 4 گیگابایت اعمال می‌شد دردسری برای کاربران ایجاد نمی‌کرد. اما در زمان حال این چنین نیست و برخی از گوشی‌ می‌توانند با کیفیت‌های بالاتری فیلم را ضبط کنند.

در مورد تعهد جدید گوگل در برنامه Open Source Project Android ، گوگل به نسخه اصلی اندروید این امکان را می دهد تا فایلها را با اندازه بیشتر از 4 گیگابایت تهیه و تنظیم کند. توسعه‌دهندگان توانسته‌اند ویدیویی با حجم 32 گیگابایت ضبط کنند که البته این ویدیو در یک فایل ذخیره شده است. انتظار می‌رود شاهد حضور این ویژگی در اندروید 11 باشیم.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر