بانک مرکزی: رفع مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک‌ها در دستور کار است

رمز دوم پویا

به دنبال اجباری شدن طرح رمز دوم پویا یا یکبار مصرف، مشکلاتی برای تراکنش‌های کاربران ایجاد شده است که حالا بانک مرکزی قول پیگیری این ماجرا را داده است.

طرح رمز دوم یک بار مصرف یا همان رمز دوم پویا از دی ماه 98 به تدریج در دست اجرا قرار گرفت و از اواسط بهمن ماه هم تقریبا به صورت اجباری درآمد.این طرح اگرچه قرار بود برای حفظ امنیت حساب بانکی کاربران اجرا شود اما در این مدت، مشکلاتی را برای تعدادی از کاربران به وجود آورده است به طوری که بسیاری از کاربران امکان انجام تراکنش‌های مالی کم با استفاده از کدهای USSD را ندارند.

درواقع ماجرا اینجاست که قرار بود برای راحتی کاربران، در تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان، کاربران مجبور به استفاده از رمز دوم پویا نباشند اما حالا برخی بانک‌ها کاربران را برای این تراکنش‌ها هم مجبور به استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کرده‌اند. از طرفی برخی کاربران بابت مشکل در دریافت پیامک رمز دوم پویا شکایت داشته‌اند.

پیشنهاد فیسیت: کاهش تراکنش‌های بانکی در پی اجباری‌ شدن رمز دوم پویا

به دنبال همین مشکلاتی که پیش آمده است، بانک مرکزی اعلام کرده است که برای شناسایی و رفع مشکلات طرح رمز دوم یکبار مصرف تمام تلاشش را خواهد کرد. همچنین بانک مرکزی از شهروندان هم خواسته است تا به بهبود این طرح کمک کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی در خصوص موضوع اجباری شدن طرح رمز دوم یکبار مصرف و رفتار کاربران در این دوره زمانی، چنین توضیح داده است:

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده که مرحله دوم اجرای طرح رمز پویا مبنی بر حذف رمز دوم ثابت، همزمان با اعمال معافیت برای تراکنش‌ها با مجموع مبالغ تا سقف یک میلیون ریال بصورت روزانه، از روز 8 تا 23 بهمن‌ماه بصورت تدریجی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، با نظارت و اهتمام بانک مرکزی اجرا شده است. اما باید گفت با الزامی‌شدن استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های بالای 100 هزار تومان، همزمان با اجرای طرح در بانک‌های کشور، افت در تراکنش‌های اینترنتی دیده شد.

بانک مرکزی برای رفع این مشکل کارهایی همچون بررسی دقیق وضعیت شبکه پرداخت و شبکه بانکی کشور را آغاز کرده است و همچنین با بانک‌های مختلف هم همکاری داشته تا بتواند روند را اصلاح کرده و کاستی‌ها را مرتفع کند. در آخر بانک مرکزی اعلام کرده است که مرکز تماس رمز پویا (کاشف) با شماره ۹۱۰۰۹۹۶۰ آماده دریافت انتقاد، شکایت یا پیشنهاد از سوی مردم است.

اخبار مرتبط:

فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Farschad

چهارشنبه, 30 بهمن 1398

آیا نمیشد اول فکر میکردند و بعد عمل میکردند؟

پاسخ

ثبت نظر