برنامه Wine؛ اجرا کننده نرم افزارهای ویندوز روی مک و لینوکس آپدیت شد

wine-5.0

برنامه Wine که امکان اجرای برنامه‌های ویندوز روی مک و لینوکس را فراهم می‌کرد، حالا با تغییرات و قابلیت‌های بسیار آپدیت شده است.

برنامه Wine یکی از بهترین ابزارها برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های ویندوز در سیستم عامل مک یا لینوکس است. حالا به‌تازگی جدیدترین نسخه‌ی این برنامه با نام Wine 5.0 ارائه شده که نسبت به قبل به روز رسانی‌ و تغییرات زیادی داشته است با قابلیت‌های جدیدی همراه بوده است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات نرم افزار Wine 5.0 پشتیبانی از همه سیستم‌عامل‌ها، حتی اندروید است. البته باید بگوییم که نسخه اندروید در حال حاضر محدود است. با این وجود با ظهور ARM در ویندوز، به زودی شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود. درواقع به زودی امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌های ویندوزی که با ARM سازگار هستند، روی سیستم عامل اندروید فراهم خواهد شد.

البته این تنها تغییری نیست که در نرم افزار Wine 5.0 شاهد هستیم، بلکه در این نسخه اشکالات زیادی رفع شده و تغییرات زیادی به وجود آمده است. به عنوان نمونه در نسخه جدید Wine 5.0 از نمایشگرها و مانیتورهای مختلف و همچنین درایور Vulkan تا نسخه 1.1.126 پشتیبانی می‌شود.

بنا به گفته‌های تیم توسعه‌دهنده‌ی Wine، بیشتر ماژول‌های Wine 5.0 با فرمت قابل حمل (PE) ساخته شده است. از طرفی پشتیبانی از Direct3D نیز در این به روز رسانی Wine جدید بهبود یافته است.

جالب است بدانید که تیم توسعه دهنده Wine برای ارائه این به روز رسانی، به مدت یک سال تلاش کرده‌اند و در این مدت موفق شده‌اند 7400 تغییر را در این نرم افزار ایجاد کنند.

از جمله بهبود‌ها و ویژگی‌های مهم نسخه 5 نرم افزار Wine می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماژول‌های ساخته شده در قالب PE
  • پشتیبانی از چند مانیتور
  • بازسازی مجدد XAudio2
  • پشتیبانی از Vulkan 1.1

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر